×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
۶۴۰ هزار فرهنگی تا سال ۱۴۰۴ بازنشسته می شوند

اقتصادتهران: رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش ضمن تبیین برنامه های گرامیداشت هفته معلم گفت: وزن معلم در تحقق اهداف تعلیم و تربیت برجسته و مشخص است و حداقل در ۳۶ راهکار سند تحول بنیادین به جایگاه، نقش و وظایف معلم اشاره شده است؛ بنابراین نظام تعلیم و تربیت مساوی است با معلم.

به گزارش ایسنا، اسفندیار چهاربند در نشست خبری بزرگداشت هفته معلم با بیان اینکه جایگاه نظام تعلیم و تربیت در رشد و توسعه کشور، ممتاز است گفت: برای ساختن آینده باید از نظام تعلیم و تربیت انتظار و مطالبه داشته باشیم و تحقق آن بدون سازوکار و لوازم مورد نیاز میسر نیست.

وی افزود: در مقابل، حاکمیت و جامعه نیز در قبال نظام تعلیم و تربیت هم تکالیفی دارد و هرچقدر این تکالیف با محدودیت و نواقص همراه باشد انجام وظایف با سختی صورت می گیرد.

رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه چهاررکن در سند تحول برای تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت پیش بینی شده است که از جمله آنها می توان به حاکمیت، جامعه، خانواده و رسانه اشاره کرد، گفت: مابه ازای تکالیفی که این چهار رکن دارند، حقوقی هم دارند و مهم آن است که بین تکالیف این ارکان و حقوقشان یک توازن برقرار باشد. آنچه می تواند به پویایی نظام تعلیم و تربیت منجر شود توجه به این چهارکن و تکالیف و حقوقشان است.

چهاربند افزود: تلاش می‌کنیم زمینه مشارکت هر چهار رکن در نظام تعلیم و تربیت در حوزه‌های برنامه ریزی و نظارت و ارزیابی فراهم باشد. در همین راستا گردش آزاد اطلاعات در نظام تعلیم و تربیت طی سال های گذشته دنبال شده است.

وی با اشاره به ایام گرامیداشت مقام معلم عنوان کرد: وزن معلم در تحقق اهداف تعلیم و تربیت برجسته و مشخص است. حداقل در ۳۶ راهکار سند تحول بنیادین به جایگاه، نقش و وظایف معلم اشاره شده است.در واقع می توان گفت نظام تعلیم و تربیت مساوی است با معلم. بنابراین وقتی می گوییم که معلم همان نظام تعلیم و تربیت است وظایف و حقوق متقابل ارکان چهارگانه متوجه معلم است.

رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مفهوم تکریم مقام معلم این است که شرایطی فراهم کنیم تا میان حقوق و تکلیف معلم توازن برقرار شود اظهار کرد: بنابراین موضوع معلم، موضوعی نیست که تنها در یک هفته مطرح شود و باید تکالیف جامعه و حاکمیت و رسانه در قبال معلمین در طول سال اجرا شود. مفهوم تکلیف مقام معلم این است که جامعه و دستگاهها چون مجلس و دولت به تکالیف خود در قبال معلم در طول سال عمل کنند.

چهاربند ادامه داد: قانون برنامه توسعه، قوانین برنامه بودجه و مصوبات دولت درباره فرهنگیان از جمله بسترهای قانونی حقوق معلمان است و بسیاری دستگاهها و مسوولان در هفته معلم از معلمان تقدیر می کنند؛ اما با تمجید بدون عمل و حمایت و پشتیبانی، مقام معلم تکریم نمی شود. از سوی دیگر تقدیر از معلمان در هفته معلم از سوی خانواده ها هم انجام می شود که خوب و شایسته است اما کافی نیست. بلکه همسویی و همراهی در طول فعالیت معلم در سال و مشارکت در رفع معضلات و مشکلات آموزشی از سوی خانواده تکریم واقعی مقام معلم است.

رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگاه ما به تکریم معلم یک نگاه مستمر است و نگاه دفعی و منحصر به هفته معلم و تک بعدی نیست عنوان کرد: تکریم مقام معلم یک برنامه چندبعدی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است. نکته دیگر سیاست های میان مدت و بلند مدتی است که باید حتما آن را دنبال کنیم. نخستین سیاست، نهادینه سازی ضرورت تکریم معلم در جامعه است. سیاست دوم تبیین نقش معلمان در تحولات مختلف و وحدت و امنیت ملی است.

وی ادامه داد: سیاست سوم استفاده و توسعه ظرفیت های رسانه ملی و دستگاههای فرهنگی برای الگوسازی از معلمان است. جامعه ای که نتواند از معلمانش الگو بسازد دیگران در راستای اهداف خود برای نسل جوان الگوسازی می کنند. هزاران معلم گمنام داریم که وقتی سرگذشت حرفه ای آنها را مطالعه می کنیم در می‌یابیم که خدمات قابل توجهی ارائه داده اند و اینها هستند که می توانند الگوهای شایسته فرزندان ما باشند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches