×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۶۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی شدند

اقتصادتهران: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: ۴۹ هزار و ۸۷۵ واحد مسکونی روستایی در سطح این استان مقاوم سازی شدند که این میزان، ۶۰ درصد کل واحدهای مسکونی را در بر می گیرد.

سجاد صنعتی منفرد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس سرشماری سال ۹۰، شمار واحدهای مسکونی استان ۸۲ هزار و ۴۳۵ واحد است که بیش از ۳۲ هزار واحد از آنان نیازمند مقاوم سازی هستند.

وی با بیان اینکه قبل از اجرای طرح بهسازی مسکن های روستایی در استان زنجان، ۱۴درصد خانه های روستایی در طرح های بازسازی پس از زلزله در سال های ۶۹ و ۸۱ مقاوم سازی شدند، اظهار کرد: طی بیش از ۱۰سال گذشته، اجرای طرح بهسازی مسکن های روستایی در سطح ۳۷ هزار و ۳۶۵ واحد در استان به اتمام رسیده است.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر رقم اعتبار اختصاصی برای مقاوم سازی مسکن های روستایی ۱۵۰ میلیون ریال است که با بهره چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

بر اساس سرشماری ملی سال ۹۰، ۳۶ درصد از جمعیت یک میلیون و ۱۵ هزار و ۷۳۴ نفری استان زنجان در روستاها ساکن هستند.

صنعتی منفرد از فعالیت ۱۲ دفتر نظام فنی روستایی در سطح این استان خبر داد و گفت: از ظرفیت این دفاتر در استاندارد اجرا شدن ساخت و سازهای روستایی که با تسهیلات احداث می شوند، بهره گرفته می شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیته استانی مسکن، نظام فنی روستایی برای ساخت و ساز اصولی و استاندارد در سطح روستاها، نظارت فراگیر دارد که این موضوع واحدهایی که به صورت مستقل و بدون دریافت تسهیلات بهسازی، احداث می شود را هم در برمی گیرد.

نظام فنی روستایی تشکیلاتی است که برای تحقق ساخت و ساز اصولی و استاندارد در روستاها، در سال ۸۲ شکل گرفته و برای پوشش نظارت بر ساخت و سازهای روستایی در تمام استان های کشور راه اندازی شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches