×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۵۲۱ واحد تعاونی در ایلام درحال اجرا و راه اندازی هستند

اقتصادتهران: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان ایلام دارای تعداد سه هزار و ۱۷۸ تعاونی است که از این تعداد یک هزار و ۴۰۰ تعاونی به بهره برداری رسیده و ۵۲۱ تعاونی نیز در دست اجراست.

شکراله شیرخانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد تعاونی دارای ۳۳۰ هزار و ۴۲۵ نفر عضو و ۲۵ هزار و ۴۲۶ فرصت شغلی و۱۳۶ میلیارد و ۱۸۵ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال سرمایه ثبتی به ثبت رسیده است.

وی افزود: ۵۸ درصد تعاونیه ا در بخش تولید، ۱۲ درصد در بخش توزیع و ۳۰ درصد نیز در بخش خدمات فعالیت می کنند.

شیرخانی یادآور شد: هشت تعاونی مرزنشین فعال با ۱۶۰ هزار و ۴۷۲ نفر عضو فعالیت دارند که طی سال ۹۵ و ۹۶ صادراتی به ارزش ۱۸ میلیون دلار داشته اند.

وی با بیان اینکه در سال ۹۶ تعداد ۶۸ تعاونی در استان با عضویت بیش از ۶۷۰ نفر و فرصت اشتغالزایی ۴۵۳ نفر به ثبت رسیده، گفت: در راستای اجرای برنامه ششم توسعه مبنی بر اولویت مناطق روستایی و ایجاد فرصت اشتغال در روستا یک هزار طرح تعاونی در روستاهای کشور هدف گذاری شده است.

شیرخانی افزود: در سال جاری ۴۰ تعاونی با محوریت روستا تعاون تشکیل شده و تاکنون ۱۸ روستا در سطح استان شناسایی و جلسات ترویجی با ساکنین در راستای معرفی طرح برگزارشده است.

وی افزود: در راستای اطلاع رسانی، ترویج و توسعه تعاونی ها و ایجاد کارآفرینی و نیز رفع مشکلات تعاونی ها و افزایش سطح علمی مدیران و اعضای تعاونی ها طی سال جاری ۲۰ هزار و ۶۸۵ نفر- ساعت آموزش های حرفه ای، مدیریتی، حقوقی و مجازی به تعاونی ها داده شده است.

شیرخانی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۵ تاکنون ۷۲ برنامه ترویجی و ۱۶ نمایشگاه با حضور تعاونی ها جهت ارائه محصولات و خدمات همچنین حمایت از ۶ طرح تحقیقاتی در حوزه تعاون انجام گرفته، گفت: از آنجا که نظارت بر تعاونیهای ثبت شده از وظایف اصلی بخش تعاون است از ابتدای سالجاری تاکنون، تعداد ۴۰۵ مورد نظارت عمومی بر تعاونی ها، چهار مورد حسابرسی، ۲۵۸ مورد شرکت در مجامع عمومی، ۹۸ مورد بررسی صورت های مالی، ۱۷۶ مورد رسیدگی و بازدید مالی از تعاونی ها و ۴۸ مورد بهسازی و نوسازی تعاونی های تولیدی از طرف این اداره کل صورت گرفته است.

سهم شاغلان در استان ایلام به تفکیک بخش های اقتصادی در بخش خدمات ۴۸ درصد، صنعت ۲۷ درصد و در بخش کشاورزی ۲۴ درصد است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches