×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
۴ تعاونی سهامی عام به زودی در تابلوی اصلی بورس

اقتصادتهران: یک مقام مسئول در وزارت تعاون با بیان اینکه ۴ تعاونی‌ سهامی عام به زودی وارد تابلوی اصلی بورس خواهند شد، از ارسال اطلاعات ۳۰ تعاونی متعارف به سازمان بورس برای خرید و فروش سهام خبرداد.

به گزارش مهر، مقدمات ورود تعاونی‌ها به بازار سرمایه به عنوان یکی از ابزارهای تامین مالی بخش، با الحاق ماده‌ای به قانون بخش تعاونی اقتصاد از سال ۹۳ فراهم شد به طوریکه وزارت اقتصاد موظف شد تا زمینه دسترسی به ابزارهای جدید تامین مالی و خرید و فروش سهام تعاونی‌های قابل عرضه به عموم مردم را در بازار سرمایه فراهم کند.

در همین راستا تیرماه سال گذشته بود که هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت اقتصاد و با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اتاق تعاون ایران به استناد ماده ۷۵ الحاقی قانون بخش تعاونی، آیین نامه اجرایی این ماده را تصویب کرد که بر اساس آن سازمان بورس و اوراق بهادار موظف شد با بررسی امکان ایجاد ابزارهای خاص تامین مالی بخش تعاون در بازار سرمایه، اقدامات لازم را به عمل آورد.

با تدوین آیین نامه مذکور، هفدهم شهریور سال گذشته از اساسنامه تعاونی عام برای ورود تعاونی‌ها به بورس رونمایی شد؛ اساسنامه‌ای که تا پیش از آن دست و پای تعاونی‌ها را برای ورود به بازار سرمایه بسته بود که اصلاح آن، شرایط ورود این بخش از اقتصاد به بورس را فراهم کرد تا بتواند از ابزارهای تامین مالی بازار سرمایه استفاده کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches