اقتصادتهران: مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی گفت: پاسخگویی یکی از مهمترین مسائل مورد توجه در سازمان تأمین اجتماعی است و این موضوع به عنوان استراتژی مدیریتی از سوی مدیرعامل سازمان اعلام شده است.
به گزارش مهر، امیرعباس تقی پور در هفتمین نشست اعضای هیات مدیره کانون های کارگری بازنشسته تامین اجتماعی مازندران، افزود:بر اساس آخرین آمار استخراج شده تا پایان سال ۹۵ تعداد ۴۱ میلیون و ۴۳۰ هزار نفر در کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.
تقی پور افزود: بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی ۱۳ میلیون و ۷۷۰ هزار نفر هستند که با اعضای خانواده به ۳۵ میلیون و ۷۱۳ هزار نفر می رسند. مستمری بگیران اصلی نیز ۳ میلیون و ۲۳۰ هزار نفر هستند و با اعضای خانواده به ۵ میلیون و ۷۲۰ هزار نفر می رسند. تعداد پرونده مستمری بگیران تأمین اجتماعی نیز ۲ میلیون و ۵۲۶ هزار پرونده است.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد : سیاست سازمان تامین اجتماعی و شخص مدیرعامل سازمان این است که علاوه بر بیان واقعیت های سازمان با هدف کاهش مشکلات، از ایجاد اضطراب برای بازنشستگان تامین اجتماعی پرهیز شود.
تقی پور تصریح کرد: در سازمان تامین اجتماعی در کنار توجه و تلاش برای حل مسائل جاری باید موضوع آینده نگری را لحاظ کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم. تیم مدیریتی سازمان تمام تلاش شان را می کنند تا وضعیت جاری سازمان بهبود یابد.
مدیرکل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی با اشاره به تلاش هایی که به توسعه فناوری اطلاعات و ارائه خدمات غیرحضوری به مستمری بگیران و کارگران شده است، افزود: بحث ارتقا هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی کشور یکی دیگر اقدامات خوبی بوده که در سال های اخیر انجام شده است. از سال ۹۲ با حضور مستمر کارشناسان تامین اجتماعی در نهادهای تصمیم ساز و تصمیم گیر، از تصویب تعهدات بدون منبع برای این سازمان جلوگیری شده است.
وی ادامه داد: تشریح علمی و کارشناسی مسائل سازمان با حضور مستمر کارشناسان و مدیران سازمان در نهادهای تصمیم گیری مثل مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گرفته و در این مدت هیچ قانونی بدون پیش بینی منابع و مصارف درباره سازمان تأمین اجتماعی تصویب نشده است.