×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۳ هزار میلیارد تومان در کشور صرف تبلیغات می‌شود

اقتصادتهران: رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات گفت: برداشتن تحریم‌ها و عبور تدریجی از دوره رکود و آغاز شکوفایی اقتصادی، شاهد رونق تبلیغات در ایران خواهیم بود.

هوشمند سفیدی امروز یکشنبه (۲۰دیماه) در آیین گشایش نخستین جشنواره ملی تبلیغات که با حضور سخنگو و معاون حقوقی و پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد افزود: با توجه به برداشتن تحریم ها و عبور تدریجی از این دوره، نیاز است تا اهتمام لازم برای کارآمدسازی تبلیغات و رهنمون سازی آن به سوی تعالی و اثربخشی، رویکرد خلاقیت و ارائه آثار فاخر به کار گرفته شود.

وی اظهار داشت: تاکنون جای جشنواره ای که بتواند خلاء داوری جامع تبلیغات را به عهده بگیرد، خالی بود.

به گزارش ایرنا، رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات، به بخش های مختلف این جشنواره اشاره کرد و گفت: اهداف مهم این جشنواره، تعریف معیارهای رسانه برتر تبلیغاتی و ارائه الگوهای برتر در حوزه های مختلف تبلیغات است.

سفیدی همچنین با ابراز خرسندی از شکل گیری تعامل میان دو عنصر اصلی صنعت تبلیغات شامل شرکت های تبلیغاتی و روابط عمومی‌ها، افزود: این تعامل به درک انتظارات متقابل و ارتقای فعالیت های تبلیغاتی روابط عمومی ها و نیز اهتمام بیشتر شرکت‌های تبلیغاتی برای ارائه خدمات کیفی تر به روابط عمومی ها خواهد انجامید.

دبیر کل سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی های کشور همچنین اظهار کرد: سالانه بالغ بر ۳۰ هزار میلیارد ریال در کشور صرف هزینه تبلیغات می شود، که این رقم برای اقتصاد رو به رشد ایران ناکافی است.

وی تاکید کرد: سهم ایران در تبلیغات جهانی نیازمند افزایش است و باید سرانه تبلیغات با هدف ارائه آگاهی های بیشتر به مشتریان و کمک به انتخاب بهتر آنان رشد کند.

سفیدی اظهار داشت: در جهان، سالانه ۶۰۰ میلیارد دلار صرف تبلیغات می شود که سهم آمریکا ۵۰ درصد، اروپا ۳۰ و آسیا و آمریکای لاتین تنها ۲۰ درصد است.

رئیس نخستین جشنواره ملی تبلیغات در بخش دیگری با تاکید بر لزوم حمایت بیشتر از صنعت تبلیغات و رونق آن در دوره پساتحریم، تشکیل دانشکده تبلیغات و راه اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، تدوین قانون جامع تبلیغات و راه اندازی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری، تدوین قانون جامع تبلیغات با رویکرد انحصار زدایی و تدوین نظام نامه اخلاق حرفه ای تبلیغات را خواستار شد.

سفیدی با بیان اینکه از سال آینده همه گروه های تبلیغات در قالب جشنواره تبلیغات داوری خواهد شد، از رویکرد جشنواره به سوی بین المللی شدن خبر داد و گفت: تلاش می کنیم در آینده نزدیک، جمهوری اسلامی مرجع مهم داوری تبلیغات در منطقه باشد.

نخستین جشنواره ملی تبلیغات با حضور ۶۰۰ نفر از دست اندرکاران، پیشکسوتان، اساتید علوم ارتباطات و روابط عمومی، جمعی از مسئولان فرهنگی و هنری و چهره های ماندگار هم اکنون در مرکز همایش صدا و سیما در حال برگزاری است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches