×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۳۳ هزار سکونتگاه کشور خالی از جمعیت است

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت : ۳۳ هزار سکونتگاه انسانی کشور از سال ۱۳۳۵ تاکنون از جمعیت خالی شده است.

اسماعیل زیارتی نصرآبادی عصر روز سه شنبه در آیین گشایش سومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستایی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب ایران در اراک، افزود: ۲۰ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در روستاهای کشور ساکن هستند که با توجه به شرایط محیطی انتظار سکونت جمعیت بیشتری در این مناطق است.

وی بیان داشت: با وجود تامین زیرساخت در روستاها برای دستیابی به اثربخشی مطلوب نیاز به برنامه های کارشناسی است تا جمعیت مناطق روستایی به حد متعادلی برسد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار شاغل در بخش کشاورزی فعال است که با وجود محدودیت تولید، توانسته حداکثر ظرفیت اشتغال را ایجاد کنند.

زیارتی نصرآبادی بیان کرد: مکانیزه شدن کشاورزی و پدیده خشکسالی بر روند اشتغالزایی روستاها اثر نامطلوب دارد و به منظور حفظ جمعیت روستایی باید درآمد و معیشت با رشته های جدید کاری در سایه ظرفیت های روستایی پی گرفته شود.

وی افزود: حلقه مفقوده در توسعه روستایی با وجود زیرساخت و امکانات مناسب، کم توجهی به مقوله اقتصاد و فرهنگ بومی و محلی است.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه روستایی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اظهار داشت: برگزاری جشنواره و برای تغییر رویکرد در توسعه روستایی مورد توجه قرار گرفته تا پویایی و بالندگی این مناطق مولد رقم بخورد.

زیارتی نصرآبادی گفت: ۱۵۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از سال ۸۲ تاکنون بین دهیاری های کشور توزیع شده که ۸۰ درصد آن در پنج سال اخیر در دولت تدبیر و امید بوده است.

وی افزود: ۳۹ هزار دهیاری در کشور فعال است که باید از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی و فرهنگ روستاها به نحو شایسته استفاده شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches