×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۲ هزار پروژه بهداشتی درمانی به بهره برداری رسید

اقتصادتهران: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از ۴۳۵۷ پروژه تفاهم نامه سه جانبه استانداری ها، دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت بیش از ۲ هزار پروژه تا اردیبهشت امسال به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا علیرضا رئیسی روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته دولت افزود: امیدواریم بر اساس اولویت بندی ها تا پایان امسال ۸۰۰ پروژه دیگر نیز از این دست به بهره برداری برسد که اساس آنها توجه به مناطق محروم است که به دنبال آن مراکز بهداشت در مناطق محروم بازسازی و احداث خواهند شد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت افزود: در ابتدای امسال شاهد وقوع سیل در ۱۴ استان کشور بودیم و در این زمینه اقدامات وسیعی انجام شد و شاهد بودیم که حتی یک اپیدمی بیماری در این مناطق نداشتیم که این موضوع مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی نیز قرار گرفت.

وی ادامه داد: در خصوص پرونده الکترونیک سلامت تقریباً تا پایان سال ۹۷ تا سطح یک در حوزه بهداشت ارتقا قابل ملاحظه‌ای را شاهد بودیم و اگر چه دسترسی به اینترنت در برخی مناطق کوهستانی و روستایی در کشور در حد چهار درصدی وجود ندارد اما تشکیل پرونده سلامت به سطح ۹۸ درصد رسیده است و صددرصد پرونده‌ها ثبت الکترونیکی می شوند.

رئیسی افزود: امسال شاهد اجرای بسیج ملی فشار خون در سطح کشور بودیم که کار بزرگی بود و در این زمینه مردم هم به ما اعتماد کردند و حضور گسترده ای را در این خصوص شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: در خصوص اجرای طرح های پایلوت در استان فارس ۱۶ خانه عشایری راه اندازی و اقدامات خوبی انجام شد که بر این اساس همه عشایر کوچ رو کشور باید تحت پوشش باشند و قرار است تا آخر امسال نیز بخش اعظم آنها تحت پوشش قرار گیرند؛ چرا که برخی از آنها دسترسی به خدمات حوزه سلامت و بهداشت ندارند.

رئیسی اعلام کرد: در سال گذشته سازمان بهداشت جهانی گواهی حذف تراخم را به کشور ما داد و  امسال وارد نوزدهمین سال حذف فلج اطفال می شویم و یک مورد فلج اطفال نیز در کشور گزارش نشده است. همچنین طی سال گذشته و امسال حتی یک مورد انتقال بیماری مالاریا نداشتیم که افتخار بزرگی برای کشور ما است و گواهی مربوطه در این خصوص نیز تا سال ۲۰۲۰ را دریافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در زمینه کاهش و بروز بیماری سل نیز تجهیز آزمایشگاه ها در سال گذشته انجام شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches