×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲ طرح آبخیزداری در کازرون و گراش افتتاح و کلنگ زنی شد

اقتصادتهران: به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها و مراتع، ۲ طرح آبخیزداری در شهرستان های کازرون و گراش افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس، معاون آبخیزداری، مراتع و امور بیابان سازمان جنگل ها در آیین بهره برداری از طرح آبخیزداری منطقه تنگه هامون در بخش خشت و کنار تخته از توابع شهرستان کازرون گفت: در شرایط حساس کنونی که با کاهش بارندگی، تغییرات اقلیمی و برداشت بیش از حد مجاز از منابع آب زیرزمینی مواجه هستیم، اجرای طرح های آبخیزداری یکی از راهکارهای موثری است که ضمن کنترل سیلاب های ویرانگر می تواند آب مورد نیاز را به سفره های زیرزمینی انتقال دهد.

ناصر حیدری پور افزود: با استفاده درست از منابع طبیعی می توانیم به مقوله طبیعت گردی (اکوتوریسم) نیز رونق بخشیم و زمینه جذب گردشگر را فراهم سازیم و این امر با برنامه ریزی اصولی محقق خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس هم در این آیین گفت: هدف از اجرای طرح آبخیزداری تنگه هامون بخش خشت و کنارتخته کازرون، کنترل سیلاب و رسوب حاصل از سیلاب‌های مخرب است.

مهرزاد بوستانی افزود: این بند آبخیزداری می‌تواند در هر سیل ‌۱۳۰هزار متر مکعب سیلاب را نگهداری و به سفره‌های آب زیرزمینی منتقل کند یعنی ضمن جلوگیری از سرعت ویرانگر سیلاب، موجب نفوذ آب به سفره‌های زیرزمینی شود و بر ۳۱۰ حلقه چاه و ۶۰۰ هکتار از اراضی پایین‌ دست نیز تاثیر گذار باشد.

او گفت: این بند آبخیزداری که در ارتفاعات مشرف به شهر خشت قرار دارد، با مشارکت شهرداری این شهر و اداره کل منابع طبیعی استان فارس در کمتر از ۶ماه ساخته شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches