×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۶۳ طرح صنعتی هفته دولت در کشور به بهره برداری می رسد

اقتصادتهران: معاون برنامه ریزی و عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: امسال در هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) ۲۶۳ طرح صنعتی با اشتغالزایی برای بیش از پنج هزار و ۸۰۰ نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایرنا فرشاد مقیمی، پنجشنبه و در نخستین روز از هفته دولت در حاشیه افتتاح یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بیان داشت: رونق صنایع کوچک و متوسط و توانمند سازی آنها در زمینه صادرات، منجر به تحقق اقتصاد مقاومتی می شود.

وی افزود: برای سال ۹۶ که دومین سال از اجرای طرح رونق تولید است، بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان به اجرای این طرح اختصاص داده شده است که از این میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان برای بهره برداری از واحدهای راکد و واحدهای با پیشرفت بالای ۶۰ درصد است و ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح های بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است.

مقیمی گفت: در قالب اجرای طرح رونق تولید از ابتدای سال ۹۶ تا کنون، بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی در سراسر کشور با ورود به سامانه بهین یاب، درخواست خود را برای دریافت تسهیلات طرح رونق، نوسازی و بازسازی واحدهای تولیدی ثبت کرده اند.

معاون برنامه ریزی و عضو هیات مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، با اشاره به اینکه در ستاد اقتصاد مقاومتی برنامه‌هایی برای رفع مشکلات صنایع کوچک استان های کشور ارائه می‌شود، بیان کرد: وضعیت واحدهای صنعتی و تولیدی در این ستاد با حضور رئیس این سازمان به ‌صورت ویژه و هر ۲ هفته یک بار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول، در بخش دیگری از مطالب خود، میزان فروش صنایع کوچ را در سال گذشته، ۱.۸ میلیارد دلار اعلام کرد و اظهار داشت: برای صادرات کالاهای ایرانی، تفاهم‌نامه‌ای میان گمرک ایران و وزارت امور اقتصادی منعقد شده است.

مقیمی افزود: برای سال ۹۶ بر اساس هدف‌گذاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزایش صادرات غیرنفتی صنایع کوچک به میزان ۲میلیارد دلار به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران محول شده که از این میزان تا کنون ۴۰۰ میلیون دلار آن محقق شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches