×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۶۰ حلقه چاه آب غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد پلمپ شد

اقتصادتهران: معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۶۰ حلقه چاه آب غیرمجاز کشاورزی و صنعتی در این استان در سال های اخیر پلمپ شده است.

رسول فرهادی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۸۰ حلقه از این چاه‌های غیرمجاز پلمپ شده کهگیلویه و بویراحمد در سه ساله گذشته صورت گرفت.

وی اظهار کرد: پلمپ چاه‌های آب غیرمجاز با هدف کاهش افت سفره‌های زیرزمینی انجام می‌شود.

وی با یادآوری افت ۱۷ متری آب در منطقه کلاچوی کهگیلویه و ۱۶ متری در منطقه امامزاده جعفر و افت نسبی آب‌های زیرزمینی در دشت باشت نسبت به میانگین بلندمدت گفت: صیانت از آب سفره‌های زیرزمینی نیازمند توجه بیشتری است.

فرهادی تعداد چاه‌های غیرمجاز آب در کهگیلویه و بویراحمد را یک هزار حلقه برآورد کرد.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۶۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در بخش کشاورزی و ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در بخش صنعت این استان وجود دارد.

فرهادی تصریح کرد: کهگیلویه و بویراحمد دارای ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه چاه آب است که سالانه‌ها ۳۰۰ میلیون مترمکعب آب از آنها استحصال می‌شود.

فرهادی بیان کرد: از مدار خارج کردن سالانه تعدادی از چاه‌های آب غیرمجاز رویکرد اصلی حفاظت از سفره‌های آب زیرزمینی این استان است.

وی افزود: کشت محصولات پربازده که نیاز به مصرف آب کمتری دارند از برنامه‌هایی است که برای بهره‌وری بهتر از منابع آب در دستور کار متولیان است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches