×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲۶ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
۲۴ ایستگاه تولید بذر مرتعی در ۲۰ استان کشور وجود دارد

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از وجود ۲۴ ایستگاه تولید بذر مرتعی به مساحت ۷ هزار هکتار در ۲۰ استان کشور خبر داد.

به گزارش مهر، حسن وحید، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در سیزدهمین جلسه تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های معاونت آبخیزداری، مراتع و امور بیابان که با حضور مدیران ستادی و مدیران کل منابع طبیعی استان‌ها، به صورت ویدئو کنفرانس، برگزار شد، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، سازمان منابع طبیعی مکلف است سالانه ۴ میلیون هکتار احیای مراتع در کشور انجام دهد و ایستگاه‌های تولید نهال و تولید بذر از پروژه‌های مهم در بخش جنگل، مرتع و بیابان است.

وی با بیان این که ایستگاه‌های تولید بذر مرتعی باید به بخش خصوصی احاله مدیریت شود، بر اقتصادی کردن این ایستگاه‌ها تاکید کرد و افزود: کشت گیاهان دارویی و زراعت چوب از جمله طرح‌هایی هستند که می‌توانند جنبه‌های اقتصادی داشته باشند.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور از وجود ۲۴ ایستگاه تولید بذر مرتعی به مساحت ۷ هزار هکتار در ۲۰ استان کشور خبر داد و افزود: تنوع در تولید بذر برای سازمان بسیار مهم است و استان‌هایی که ایستگاه تولید بذر ندارند باید در نهالستان‌ها موضوع تولید بذر مرتعی و بیابانی را مورد توجه قرار دهند.

وحید در ادامه مدیریت چرا دام در مراتع را یکی از طرح‌های مهم و اصلی سازمان برشمرد و یادآور شد: تا پایان فصل ییلاق کد ملی تمامی دامداران مناطق ییلاقی باید توسط یگان حفاظت و کارشناسان امور مراتع استان‌ها در سامانه «سمطا» ثبت و گزارش آن نیز به ستاد سازمان ارسال شود.

به گفته وی اعتبارات منابع طبیعی استان‌ها امسال بیش از ۲ برابر افزایش داشته و استان‌ها باید از این ظرفیت برای ارتقای سطح نهالستان‌ها و تولید و جمع‌آوری بذور مرتعی اقدام کنند تا بتوانیم در برنامه هفتم توسعه به تعهدات خود به خوبی عمل کنیم.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان اینکه تنوع در تولید بذر برای سازمان مهم است، خبر از کشت گیاهان دارویی در استان چهارمحال و بختیاری به عنوان استان پایلوت در منطقه زاگرسی خبر داد و افزود: این استان باید هرچه سریع‌تر نسبت به تهیه طرح در خصوص تولید بذر گیاهان دارویی اقدام و به ستاد سازمان ارسال کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches