×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۲۳.۶ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال بیکار هستند

اقتصادتهران: براساس اعلام مرکز آمار نرخ بیکاری افراد ۱۵ ساله و بیشتر در پاییز امسال ۸.۹ درصد شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۰.۵ درصد کاهش یافته است؛ این در حالی است که این نرخ کمترین میزان در ۲۵ سال اخیر است.

به گزارش اقتصادتهران، مرکز آمار نرخ بیکار در پاییز ۱۴۰۰ را منتشر کرد. براین اساس ۶۳ میلیون و ۱۵۵ هزار نفر از جمعیت کشور در رده سنی ۱۵ ساله و بیشتر قرار دارند.

نتایج طرح آمارگیری حاکی از این است که ۴۰.۹ درصد از جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر که برابر ۲۵ میلیون و ۸۳۸ هزار نفر است از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند.

بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز ١٣٩٩) ٠.۵ درصد کاهش یافته است.

همچنین جمعیت شاغلان ١۵ ساله و بیشتر در این فصل ٢٣ میلیون و ۵٣۵ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٢٢ هزار نفر افزایش داشته است.

نرخ بیکاری به پایین‌ترین سطح ۲۵ سال اخیر کاهش یافت

بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در پاییز ١۴٠٠، بخش خدمات با ۴۹.۹ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۴.۷ درصد و کشاورزی با ۱۵.۴ درصد قرار دارند.

براساس آمار پاییز امسال هشت میلیون و ۱۶۳ هزار نفر در بخش صنعت، سه میلیون و ۶۲۹ هزار نفر در بخش کشاورزی و ۱۱ میلیون و ۷۲۷ هزار نفر در بخش خدمات مشغول به کار بودند.

۲۳.۶ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال بیکار هستند

نرخ بیکاری جوانان ١۵ تا ٢۴ ساله حاکی از آن است که ۲۳.۶ درصد از فعالان این گروه سنی در پاییز ١۴٠٠ بیکار بوده‌اند. براساس این آمار ۵۴۵ هزار و ۷۰۶ نفر از جوانان کشور در رده سنی ۱۵ تا ۲۴ سال بیکار هستند.

بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز ١٣٩٩) ٠.١ درصد کاهش یافته است.

نتایج طرح آمارگیری بیانگر این است که ۴۲.۳ درصد از جوانان فارغ التحصیل ۱۵ ساله و بیشتر کشور بیکار هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches