×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۲۱۹۹ مگاوات نیروگاه جدید در سال ۹۵ نصب شد

اقتصادتهران: نصب دو هزار و ۱۹۹ مگاوات نیروگاه جدید در سال گذشته، مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور را به ۷۶ هزار و ۳۰۲ مگاوات رساند.

جداول آماری شرکت مدیریت شبکه برق ایران حاکی است، سال گذشته (تا تاریخ بیستم اسفندماه) در مجموع کل دو هزار و ۱۹۹ مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی در کشور نصب شد که هزار و ۶۶۰ مگاوات (معادل ۷۵٫۵ درصد) آن را نیروگاه های گازی، ۳۲۰ مگاوات (معادل ۱۴٫۶ درصد) آن را نیروگاه های سیکل ترکیبی، ۷۵ مگاوات (معادل ۳٫۴ درصد) آن را نیروگاه های برق آبی، ۱۲۵ مگاوات (معادل ۵٫۷ درصد) آن را نیروگاه های تولید پراکنده (DG- نیروگاه تولید پراکنده) و (CHP -تولید همزمان برق و حرارت) و ۱۹ مگاوات (معادل ۹ دهم درصد) آن را نیروگاه های انرژی های تجدیدپذیر تشکیل می دهند.

نیروگاه سیکل ترکیبی در واقع ترکیبی از توربین بخار و توربین گازی است؛ ژنراتور توربین گازی، برق تولید می کند و همزمان، انرژی حرارتی تلف شده از توربین گاز (توسط محصولات احتراقی) برای تولید بخار مورد نیاز توربین بخار استفاده و به این ترتیب برق اضافی تولید می شود. با ترکیب کردن این دو، سیکل بهره وری نیروگاه افزایش پیدا می کند.

سیستم تولید پراکنده نیروگاه های کوچک با ظرفیت های ۱۵ کیلووات تا ۲۵ مگاوات برای شارژ ایستگاه های نزدیک به محل مصرف و تامین نیازهای شبکه و بار مورد استفاده قرار می گیرد که این نیروگاه ها را با علامت اختصاری DG نمایش می دهند.

در این سال نیروگاه های جدید بخاری، اتمی و دیزلی به بهره برداری نرسیده است.

اکنون و با اضافه شدن این ظرفیت های جدید، کل ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور به ۷۶ هزار و ۳۰۲ مگاوات افزون شد.

از این میزان به ترتیب، ۲۷ هزار و ۱۱۶ مگاوات (معادل ۳۵٫۵۴ درصد) را نیروگاه های گازی، ۱۹ هزار و ۴۶۲ مگاوات (معادل ۲۵٫۵۱ درصد) را نیروگاه های سیکل ترکیبی، ۱۵ هزار و ۸۲۹ مگاوات (معادل ۲۰٫۷۵ درصد) را نیروگاه های بخاری، ۱۱ هزار و ۲۹۱ مگاوات (معادل ۱۴٫۸ درصد) را نیروگاه های برق آبی، هزار و ۲۰ مگاوات (معادل ۱٫۳۴ درصد) را نیروگاه اتمی، ۸۹۱ مگاوات (معادل ۱٫۱۷ درصد) را نیروگاه های تولید پراکنده (DG- نیروگاه تولید پراکنده) و (CHP -تولید همزمان برق و حرارت)، ۴۳۹ مگاوات (معادل ۵۸ صدم درصد) را نیروگاه های دیزلی و ۲۵۴ مگاوات (معادل ۳۳ صدم درصد) را نیروگاه های انرژی های تجدیدپذیر تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا، ایران از نظر ظرفیت نیروگاهی در رتبه نخست منطقه و چهاردهم جهان قرار دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches