×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۹ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۱۹۱ تن مواد غذایی فاسد از اول ماه رمضان معدوم شد

 اقتصادتهران: مسئول برنامه سلامت رمضان وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: از اول ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۹۱هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در مراکز عرضه کشف و معدوم شد و ۸۵۰ اغذیه فروشی متخلف تعطیل شدند.

رضا غلامی روز سه‌شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۱۹۹هزار و ۴۳۸مورد بازرسی از اغذیه‌فروشی‌ها، آش و حلیم فروشی‌ها و مراکز تهیه و توزیع زولبیا و شیرینی سنتی انجام شده است.

وی افزود: ۳۵ هزار و ۱۰۳ مورد از این بازدیدها از مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه و قنادی‌ها، ۱۰ هزار و ۹۰۷ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع آش و حلیم، ۱۵۳هزار و ۴۲۸ مورد بازرسی از سایر مراکز حساس فروش مواد غذایی و هزار و ۴۵۰ مورد بازرسی مشترک با ماموران دامپزشکی انجام شده است.

غلامی گفت: در این بازدیدها هشت هزار و ۸۱۶ مورد نمونه‌گیری از مواد غذایی و ۱۴ هزار و ۹۸۵ مورد نمونه‌گیری میکروبی انجام شد و ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و بهداشتی کشف و معدوم شد.

غلامی ادامه داد: در این بازدیدها همچنین ۴۳ هزار و ۵۲ مورد نمونه‌برداری و سنجش کهنگی روغن، نمک و آلودگی سطوح و تجهیزات نیز انجام شد و ۱۶۹ هزار و ۶۷۵ مورد نیز سنجش کلر آزاد در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام شد.

مسئول برنامه سلامت رمضان وزارت بهداشت ادامه داد: به دنبال این بازرسی‌ها هزار و ۵۴۲ مرکز غیر بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و ۸۵۰ مرکز دیگر که تخلفات جدی تری داشتند، تعطیل شدند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches