×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی؛ ۵۳ هزار خانوار پشت نوبت

اقتصادتهران: رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان آن که تعداد زنان سرپرست خانوار که تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار گرفته‌اند به ۱۸۰ هزار نفر رسیده است گفت: در حال حاضر ۵۳ هزار خانوار پشت نوبت دریافت خدمات از سازمان بهزیستی قرار دارند که با اولویت نیازهای این افراد خدمات به آن‌ها ارائه خواهد شد.

انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری هفته بهزیستی با بیان این مطلب تصریح کرد: شعار امسال هفته بهزیستی «تنها همه با هم می توانیم» در نظر گرفته شده و یکی از ارکان اصلی به ثمر رسیدن این شعار اصحاب رسانه هستند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۵ میلیون نفر از جمعیت کل کشور تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند و خدمات تخصصی را از این سازمان دریافت می کنند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به معلولان تحت حمایت این سازمان خاطرنشان کرد: در حال حضار یک میلیون و یکصد هزار نفر از معلولان سراسر کشور از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می شوند و در تلاش هستیم میزان خدمات خود به معلولان را افزایش دهیم.

وی با تاکید بر اهمیت اقدامات پیشگیرانه در سازمان های حمایتی اظهارکرد: یکی از اصلی ترین رویکردهای ما در سازمان بهزیستی کشور در دستور کار قرار دادن اقدامات پیشگیرانه بوده و قرار است در همه سطوح به آسیب های اجتماعی پرداخته شود.

محسنی بندپی درخصوص اقدامات سازمان بهزیستی در جهت غربالگری و پیشگیری از بیماری ها اذعان کرد: در حال حاضر دو طرح مقابله با تنبلی چشم و شنوایی سنجی در دستور کار سازمان است که براساس این طرح ها در سال گذشته، ۶۳ درصد نوزادان زیر یک سال تحت پوشش غربالگری شنوایی سنجی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اهمیت مداخله به هنگام برای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در تلاش هستیم با استقرار تیم های مداخله از آسیب های اجتماعی بکاهیم و برای این کار نیازمند توسعه مراکز تخصصی هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص خدمات ارایه شده به معلولان در روستاها و مراکز دور افتاده تصریح کرد: از یک میلیون و یکصد هزار معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی، ۴۰۰هزار نفر از آنها در روستاها زندگی می کنند و برای این قشر نیز خدمات مختلفی را مدنظر داریم.

وی ادامه داد: مددکاران و افراد متخصص سازمان بهزیستی در مناطق روستایی و دورافتاده حاضر می شوند زیرا توان راه اندازی مراکز تخصصی در روستاها را نداریم.

محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر برای افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی چه برنامه ای دارید اذعان کرد: معتقدیم تنها راهکار مناسب برای افزایش میزان مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی قطع یارانه افراد غیر نیازمند است.

وی افزود: اگر یارانه ۴۵هزار تومانی تمام اقشار قطع شود و این یارانه به مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد اختصاص پیدا کند تا حدود زیادی از مشکلات کاسته خواهد شد.

رییس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به بازنگری صورت گرفته شده در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان خاطرنشان کرد: یکی از موارد اصلاحی در قانون جامع حمایت از حقوق معلولان مربوط به میزان حقوق و مستمری معلولان شدید و نیمه شدید است.

وی درخصوص وضعیت آسیب های اجتماعی در پایتخت اظهار کرد: وضعیت آسیب های اجتماعی در شهر تهران با سایر کلانشهرها متفاوت بوده و در حوزه زنان شاهد افزایش چشمگیر زنان سرپرست خانوار هستیم.

محسنی بندپی ادامه داد: بر اساس آمار در سال ۱۳۷۵ تعداد زنان سرپرست خانوار یک میلیون و دویست هزار نفر بوده که این میزان در سال ۹۰ به دو میلیون و پانصد هزار نفر رسیده است.

وی با بیان این که سالانه ۱۰ درصد به زنان سرپرست خانوار اضافه می شود، افزود: در سال جاری ۱۸۰ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار گرفتند و برای حمایت از این زنان نیازمند اعتبارات بیشتری هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی درخصوص وضعیت پشت نوبتی هایی که خواستار دریافت خدمات از سازمان بهزیستی کشور هستند، تصریح کرد: براساس برآورد صورت گرفته شده در دی ماه سال گذشته، ۵۳ هزار خانوار پشت نوبتی منتظر دریافت خدمات از سازمان بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: براساس اولویت ها و همچنین به تناسب منابعی که در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار گرفته شده افراد خواستار دریافت خدمات به چرخه سازمان بهزیستی اضافه می شوند.

محسنی بندپی در پاسخ به سوال موج، درخصوص بازسازی شیرخوارگاه شبیر و تخصیص اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ساخت این شیرخوارگاه اظهار کرد: اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی که قرار بود از سوی وزارت صنعت برای نوسازی این شیرخوارگاه هزینه شود اکنون در حساب سازمان بهزیستی قرار گرفته و با برآورد صورت گرفته شده برای اتمام کار بازسازی این مرکز باید ۱۰ میلیارد تومان هزینه شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مباحث اخیر مطرح شده از سوی وزیر بهداشت در رابطه با واگذاری مسوولیت‌های سازمان بهزیستی به وزارت بهداشت بیان کرد: پس از بررسی های صورت گرفته شده سازمان بهزیستی کشور زیر مجموعه وزارت رفاه قرار گرفته و به دلیل کارشناسی بودن این اقدام قرار نیست تغییری در این واگذاری صورت گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches