×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۱۷ مرکز جدید درمان ناباوری در مناطق محروم ایجاد شد

اقتصادتهران: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ۱۷ مرکز جدید درمان ناباوری با تمرکز بر مناطق محروم از جمله در سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، گلستان و لرستان تأسیس شد و آماده بهره برداری هستند.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری در وزارت بهداشت افزود: با اجرای طرح تحول سلامت ۸۵ درصد هزینه های درمان ناباروری با تعرفه دولتی تحت پوشش حمایت دولت است.

وی ادامه داد: در راستای ترویج زایمان طبیعی و سلامت مادران و اجرای سیاست های جمعیتی از زمان اجرای طرح تحول سلامت تعداد زایمان های طبیعی از مرز دو میلیون گذشت.

حریرچی توضیح داد: از اردیبهشت ۹۳ و با اجرای طرح تحول سلامت تاکنون دو میلیون و ۳۲ هزار زایمان طبیعی به صورت رایگان در بیمارستان دولتی انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: همچنین برای راحتی مادران ۱۸۰۰ واحد زایمان تک نفره در بیمارستانهای دولتی ایجاد شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت تعداد بیمارستان های کشور ها را ۳۳۶ بیمارستان اعلام کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت تاکنون ۳۴ میلیون و ۲۱۵ هزار مورد بستری در بیمارستان های وزارت بهداشت انجام شده است و این افراد از یک تا چند روز بستری شدند و از مزایا و حمایت این طرح از جمله پرداخت فرانشیز پایین برخوردار شدند.

حریرچی اضافه کرد: به عبارت دیگر ۷۷٫۴ درصد بستری های کشور که بیش از سه چهارم بستری ها را تشکیل می دهد تحت پوشش طرح تحول سلامت است.

وی اظهار داشت: همچنین ۲۲ میلیون و ۱۸۰ هزار بستری موقت نیز در بیمارستان های دولتی از زمان اجرای این طرح تاکنون انجام شده است.

* افزایش تخت های بیمارستانی

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش با اشاره به افزایش تخت های بیمارستانی به ۱۳۰ هزار و ۶۵۰ تخت در کشور، گفت: ۶۸٫۵ درصد تخت های بیمارستانی تحت پوشش وزارت بهداشت، ۶درصد در بیمارستانهای دولتی، ۹٫۵ درصد در نهادهای مختلف از جمله بیمارستانهای تامین جتماعی، ۱۳درصد در بخش خصوصی و سه درصد خیریه هستند.

حریرچی افزود: به طور کلی ۹۸۱ بیمارستان در سراسر کشور به مردم خدمات ارائه می دهند و ۴۰۱ هزار و ۳۹۵ نفر در این بیمارستانها کار می کنند که از این تعداد ۲۵۹ هزار نفر در بخش دولتی هستند.

* سالانه ۷ نفر برای درمان به خارج اعزام می شوند

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی سلامت جامعه است، تصریح کرد: امروزه امکان ارائه تمام خدمات درمانی در کشور فراهم شده و تعداد افرادی که برای درمان به خارج اعزام شدند حدود هفت نفر در سال است که آنها با هزینه خود می روند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches