×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
۱۵سیاست جدید دولت برای جهش صادراتی اعلام شد

اقتصادتهران: با توجه به آن که شرایط برای تغییر سیاست های اقتصادی دولت در دوران پساتحریم در حال محقق شدن است، بخش صنعت و تجارت که بیش ترین فشار را از دوران تحریم تحمل کرده است، وارد فاز جدیدی خواهد شد. این در حالی است که قرار است برای افزایش صادرات و نیز حضور در بازارهای جهانی برنامه های عملیاتی و اجرایی جدیدی ترسیم تا شرایط برای جهش صادراتی فراهم شود.

در واقع در صورت فراهم شدن شرایط برای اجرای اهداف و سیاست‌های اجرایی دولت در بخش صنعت، باید شرایط دوره پساتحریم بررسی و برنامه‌های خاصی برای نیل به این اهداف ترسیم و تدوین شود که لغو ممنوعیت های صادراتی یکی از این سیاست ها به شمار می رود.

در همین رابطه، قائم‌مقام وزیر صنعت از تدوین ۱۵ سیاست دولت برای جهش صادراتی در دوران پساتحریم خبر داد و گفت: مجوزها و ممنوعیت‌های موردی صادراتی هم لغو می‌شود.

مجتبی خسروتاج در گفتگو با مهر گفت: در روزهای اخیر در کمیسیون اقتصادی دولت، سیاست‌های توسعه صادرات غیرنفتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تشریح شد و بر این اساس، حداقل ۱۵ سیاست که می‌تواند منجر به توسعه صادرات غیرنفتی کشور شود، بحث و به تصویب رسید.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس، این سیاست‌ها در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد که می‌توان پس از ابلاغ جزئیات کامل آن را تشریح کرد اما آنچه که مسلم است عزم دولت برای جهش صادراتی و توسعه صادرات غیرنفتی در شرایط پساتحریم است و وزارت صنعت، معدن و تجارت سیاستهای کاملی را برای رونق صادرات و حمایت از صادرکنندگان در نظر گرفته است.

وی تصریح کرد: صدور ضمانت نامه های بانکی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی تسهیل خواهد شد و اعتبارات صادراتی از محل منابع صندوق توسعه ملی برای حضور در بازارهای هدف تخصیص خواهد یافت، ضمن اینکه تقویت سرمایه صندوق ضمانت صادرات و تسریع در خدمات گمرکی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته خسروتاج، همچنین مقرر شده است تا مجوزها و ممنوعیت‌های موردی برای صادرات حذف شود و سازمان امور مالیاتی، تسهیلات لازم را در مورد استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان کالا و استفاده از کالاهای سرمایه ای تولید داخل در مناطق آزاد تجاری فراهم کند.

متن کامل برنامه راهبردی صنعت منتشر شد

از سوی دیگر، وزارت صنعت، معدن و تجارت، متن کامل برنامه راهبردی صنعت، معدن و تجارت را منتشر کرد.

به گزارش مهر، در برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن بررسی وضعیت موجود وروند شاخص های مهم اقتصادی ایران وجهان، بررسی وضعیت و روند ایران از منظر شاخص های بین المللی پرداخته شده است. در این برنامه اهم فرصت ها و چالش های بخش صنعت و معدن و اهداف کلی بخش و اهداف کمی پایین بخشی تبیین شده است.

در این برنامه، اولویت بندی رشته فعالیت ها و تعیین صنایع منتخب و اهداف کمی صادرات ذکر شده است.

در این برنامه که مشتمل ۹ بخش مجزاست علاوه بر مروری به روش تدوین برنامه، بررسی و تحلیل وضعیت موجود و روند شاخص های مهم اقتصادی ایران و جهان، بیانیه ماموریت وزارت صنعت، معدن و تجارت، خط مشی و سیاست کلی، هدف گذاری بخش صنعت، معدن و تجارت، راهبردهای توسعه صنعت، معدن و تجارت، سیاست های اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت، برنامه های راهبردی گروه صنایع منتخب و اسناد پشتیبان آورده شده است.

علاقه مندان می توانند برای دریافت نسخه الکترونیکی به پورتال وزارت صنعت، معدن و تجارت به نشانی www.mimt.gov.ir مراجعه کنند.

برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز صنعت ومعدن، معاون امسال با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر صنعت، معدن وتجارت رونمایی شده بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches