×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۱۴۰ هزار هکتار از مساحت شهری کشور، بافت فرسوده، تاریخی و حاشیه نشین است

اقتصادتهران: عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران گفت که حدود ۱۴۰ هزار هکتار از عرصه‌های مناطق شهری کشور را بافت‌های فرسوده و تاریخی و سکونتگاه های غیررسمی (حاشیه نشین) تشکیل می‌دهد.

به گزارش ایرنا، مجید روستا روز چهارشنبه درجلسه بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی شهر گنبدکاووس اظهار داشت: از مجموع این عرصه‌ها، ۲۵ هزار هکتار آن بافت تاریخی، ۵۴ هزار هکتار بافت فرسوده و ۶۰ هزار هکتار آن را نیز سکونتگاه غیررسمی تشکیل می‌دهند.

وی گفت: درمجموع ۱۹ میلیون نفر از جمعیت کشور در این سه نوع بافت زندگی می‌کنند که براساس سند ملی بازآفرینی درسال ۹۳، نیاز به توجه جدی و ارائه خدمات زیربنایی و روبنایی درحوزه‌های مختلف اقتصادی، ورزشی، فرهنگی، آموزشی و درمانی دارند.

روستا اضافه کرد: برای ارائه خدمات اشاره شده به مردم ساکن دراین سه نوع بافت تاریخی، فرسود و سکونتگاه‌های غیررسمی، تمام دستگاه‌ها و نهادهای متولی باید بر اساس شرح وظایف تعیین شده، مشارکت داشته باشند.

وی از انتخاب شهر گنبدکاووس به عنوان پایلوت (نمونه) بازآفرینی در ستاد ملی بازآفرینی کشور خبر داد و تصریح کرد: بر این اساس ۹ طرح و پروژه عمرانی، خدماتی، فرهنگی، آموزشی و درمانی درسه سکونتگاه غیر رسمی این شهر شامل سیدآباد، بدلجه و مدرسی برای سال جاری پیش بینی شده است.

عضو هیات مدیره شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، تخریب و بازسازی یک واحد آموزشی قدیمی، احداث خانه های محله، استقرار پایگاه های بهداشتی و درمانی، ایجاد شبکه‌های معابر و آسفالت آن، توسعه کسب و کارهای خرد با آموزش های فنی و حرفه ای و پیشگیری از رفتارهای پرخطر را از جمله این طرح ها برشمرد.

روستا با تاکید برضرورت مشارکت همگانی دستگاه‌ها و نهادهای متولی در طرح بازآفرینی و ارائه خدمات به مردم سکونتگاه‌های غیررسمی یادآور شد: بخشی نگری مهمترین اشکال در پیشبرد برنامه‌هاست که دستگاه ها باید از آن پرهیز نمایند.

وی گفت: از فرمانداری ویژه گنبدکاووس نیز خواسته شده با تدوین یک برنامه اقدام مشترک و اولویت بندی طرح ها در سه محله سیدآباد، بدلجه و مدرسی این شهر، پیگیر اجرای آن با مشارکت نهادهای متولی باشد.

به گزارش ایرنا، شهردار گنبدکاووس نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و طرح های انجام شده ازسوی شهرداری و شورای اسلامی شهر در سه محله سیدآباد، بدلجه و مدرسی ارائه داد و گفت: در چند سال اخیر اقدامات عمرانی و فرهنگی با صرف هزینه ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال در این سه محله که افزون بر ۲۲ هزار نفر جمعیت دارند، انجام شده است.

منصور طعنه گنبدی افزود: دیگر طرح ها و نیازهای مردم این محلات نیز باید با همکاری دیگر دستگاه های متولی انجام شود که به دلیل کمبود زمین و یا نداشتن اعتبار، هنوز اقدام خاصی انجام نشده است.

وی با اشاره به وضعیت بافت فرسوده شهری گنبدکاووس، اضافه کرد: درحال حاضر از مجموع ۲۸۰۰ هکتار وسعت خدماتی این شهر ۵۴۷ هکتار آن معادل ۲۰ درصد، بافت فرسوده است که شهرداری برای بهسازی آن به مالکان تخفیف‌های ویژه در صدور پروانه ساختمانی می‌دهد.

طعنه گنبدی اظهار داشت: درمدت حدود ۱۰ سال که بحث بافت‌های فرسوده مطرح شده است تاکنون شهرداری گنبدکاووس در مجموع افزون بر ۱۰ میلیارد ریال تخفیف در صدور پروانه ساختمانی داده است.

به گزارش ایرنا، در این جلسه نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و چندتن ازمدیران این شهرستان، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان و مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی حضور داشتند.

شهر گنبدکاووس با افزون بر ۱۵۰ هزار نفر جمعیت به عنوان مرکز این شهرستان ۳۵۰ هزار نفری، درشرق استان گلستان واقع است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches