×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۱۳ هزار میلیارد ریال برای شرکت‌های خصوصی مالی شد

اقتصادتهران: با انجام سه پذیره‌نویسی اوراق بدهی در بهمن ماه از درگاه فرابورس ایران برای شرکت‌های خصوصی ۱۳ هزار میلیارد ریال تامین مالی شد.

به گزارش فرابورس ایران، حجم و ارزش دادوستدهای فرابورس در بهمن‌ماه امسال نسبت به بهمن‌ سال ۹۶ به ترتیب ۱۱۰ و ۱۱۹ درصد افزایش یافته که این رشد چشم‌گیر در پی دادوستد ۱۵ هزار و ۳۹۵ ورقه بهادار به ارزش افزون بر ۹۵ هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است. این در حالی است که تعداد روزهای کاری این ماه نسبت به بهمن سال گذشته یک روز کمتر بوده است.

در این میان طی ۲۰ روز معاملاتی، سهامداران در بازارهای اول، دوم و پایه به ترتیب ۱۴۷۸، ۶۲۸۲ و ۷۲۰۵ میلیون سهم را به ارزش چهار هزار و ۶۹۶، ۱۹ هزار و ۷۹۳ و ۱۷ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال دست به دست کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد حجم و ارزش مبادلات در بازار سهام حکایت دارد.

بر این اساس در بازار اول حجم و ارزش مبادلات نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته ۴۲ و ۱۳۳ درصد افزایش یافت و این متغیرها در بازار دوم نیز ۲۵۸ و ۱۹۱ درصد رشد پیدا کرد. بازار پایه نیز رشد ۷۱ درصدی حجم و افزایش ۲۱۲ درصدی ارزش مبادلاتی را تجربه کرد.

از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی ۴۱۰ میلیون ورقه به ارزش ۵۲ هزار و ۸۰۵ میلیارد ریال نقل‌وانتقال یافت که به افزایش ۲۵ درصدی حجم و ۸۲ درصدی ارزش دادوستدهای ماهانه این بازار انجامیده است.

بررسی جدول معاملات ابزارهای مالی شامل اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله نشانگر آن است که معاملات بدهی وETFها حدود ۸۰ درصد رشد یافته است اما در سمت مقابل، حجم خریدوفروش اوراق تسه نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته و ارزش مبادلاتی این اوراق نیز نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

در نهایت شاخص کل فرابورس ایران که در روز پایانی ماه گذشته یعنی دی‌ماه ۹۷ در ارتفاع ۱۹۹۲ واحدی قرار داشت با یک درصد کاهش در پایان بهمن‌ماه در سطح ۱۹۶۵ واحدی ایستاد. در حال حاضر بازدهی آیفکس از آغاز سال جاری ۷۹ درصد است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches