×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۱۲ میلیارد ریال به حفاظت از جنگل‌ها اختصاص یافت

اقتصادتهران: معاون فنی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه و حفاظت از جنگل‌ها و مراتع این استان اختصاص یافته است.

گودرز باقری فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار برای انجام عملیات بذرکاری، بذرپاشی، کپه کاری، جنگل کاری با نهال و بذر و آبیاری در جنگل ها و مراتع کهگیلویه و بویراحمد تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی طرح توسعه گیاهان دارویی در سه هزار هکتار از مراتع کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری انجام می‌شود، تصریح کرد: هماهنگی با مجریان و نقشه برداری عرصه های مستعد از جمله اقدامات انجام شده برای انجام این طرح است.

باقری فرد گفت:برای انجام طرح توسعه گیاهان دارویی قرار است هشت هزار تن بدر بین بهره برداران توزیع شود که تاکنون چهار هزار تن آن خریداری شده است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه هم اکنون برداشت گیاهان دارویی در مراحل پایانی انجام است گفت: ۲۴ هزار کیلوگرم داروی گیاهی شامل آنغوزه، باریجه و کتیرا در این استان برداشت می شود.

باقری فرد اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم شیرابه آنغوزه در ۹۵ هکتار مرتع،۶ هزار کیلوگرم شیرابه باریجه در سطح ۳۰ هکتار و چهار هزار کیلوگرم گون کتیرا در ۵۰ هکتار هم اکنون در حال برداشت است.

وی همچنین از پیش بینی برداشت ۱۵ هزار برگ خشک «مورد» در مراتع کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود تولید گیاهان دارویی در سال جاری ۱۹ میلیارد ریال عاید بهره برداران کند.

باقری فرد تصریح کرد: تدوین یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت، حفاظت از جنگل ها، نظارت بیشتر بر میزان برداشت از سفره های زیرزمینی و آب های سطحی در کنار تخصیص ردیف اعتباری برای کاشت جنگل از راهکارهای گره گشا برای تدوام حیات جنگل ها در این استان است.

وی گفت:در سال های اخیر سنگ چینی برای ذخیره فرو رفت آب در زمین، جنگل کاری در شهرستان های باشت و کهگیلویه انجام شده و باید برای ادامه این عملیات اعتبار تخصیص یابد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches