×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۱۲۴۵ پایگاه ثابت و موقت در طرح زمستانه خدمات رسانی می کنند

اقتصادتهران: رئیس سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: اجری طرح امداد و نجات زمستانه جمعیت هلال احمر با فعالیت روزانه چهار هزار و ۴۲۵ نفر در پایگاه های ثابت و موقت از روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مرتضی سلیمی شامگاه پنجشنبه در بازدید ازپایگاه های امداد رسانی استان زنجان به خبرنگاران گفت: در طرح زمستانه این جمعیت یکهزار و ۱۰۰ دستگاه خودروی آمبولانس، ۳۶۴ دستگاه خودروی نجات، ۵۲ دستگاه خودروی عملیاتی، ۲۴ فروند بالگرد و ۱۱ دستگاه خودروی ارتباطات، بکار گیری شده است.

این مسئول ادامه داد: بر این اساس در ۵۵۹ پایگاه جمعیت هلال احمر در سطح کشور امکان استراحت و ذخیره اقلام امداد رسانی برای مسافران تدارک دیده شده و از هموطنان درخواست می شود در مواقع نیاز در پایگاه های یاد شده اسکان یابند.

وی از هموطنان خواست، با توجه به فصل سرما و امکان وقوع برف و کولاک در مناطق مختلف کشور به توصیه های عوامل امدادی از قبیل پلیس راه، اورژانس، راهداری و هلال احمر توجه داشته باشند و در صورت بروز مشکل حتی بدون سیم کارت همراه نیز می تواند با شماره ۱۱۲ این جمعیت تماس بگیرند.

سلیمی افزود: عمده ترین چالش پیش روی در اجرای بهینه طرح زمستانه امداد و نجات جمعیت هلال احمر عدم آگاهی و استفاده صحیح مردم از زنجیر چرخ در هنگام بروز کولاک و یخبندان در جاده هاست.

وی یادآوری کرد: این موضوع مهم بخوبی در وقوع برف و کولاک سال گذشته در یکی از محورهای پر تردد کشور نمایان بود و عدم استفاده صحیح از زنجیر چرخ مشکلاتی را موجب شده بود.

این مسئول ادامه داد: هموطنان در صورت سفر در وضعیت نامساعد آب و هوایی اقلام اضطراری مورد نیاز را در وسلیه نقلیه خود داشته باشند و این مهم باید بصورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر جمعیت هلال احمر از تجهیزات به روز در امداد رسانی ها استفاده می کند و در این ارتباط ۱۸۰ ست نجات خریداری خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: هم اکنون وضعیت تجهیزات جمعیت هلال احمر مطلوب است اما تا رسیدن به سطح ایده آل فاصله وجود دارد و این نیازمند بودجه بیشتری است.

وی تاکید کرد: تجهیزات و امکانات این جمعیت با توجه به شرایط موجود امکان پاسخگویی به حوادث مختلف در جامعه را دارد و امکانات و تجهیزات انفرادی نیز از محل ذخیره اعتباری خریداری می شود.

سلیمی افزود: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ ست تجهیزات انفرادی از محل ذخیره احتیاطی جمعیت هلال احمر خریداری و در سطح جمعیت هلال احمر کشور توزیع شده است.

وی بیان کرد: در صورت تقویت و تجهیزات مورد نیاز این جمعیت امکان امداد رسانی و تاب آوری در حوادث افزایش می یابد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: طبق کارهای انجام گرفته و در ارتباط با امداد هوایی این جمعیت تا شعاع ۱۵۰ کیلومتری تحت پوشش قرار داده و البته استقرار و فرود بالگرد با توجه شرایط منطقه و تابع مسائلی از قبیل شرایط خاص جغرافیایی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches