×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
۱۲۱۷ مگاوات برق با کشورهای همسایه مبادله شد

اقتصادتهران: وزارت نیرو اعلام کرد:میزان مبادلات برق با کشورهای همسایه روز گذشته (یکشنبه) با افزایش ۱۷۱ مگاواتی نسبت به روز پیش از آن (شنبه) به یکهزار و ۲۱۷ مگاوات رسید.

جمهوری اسلامی ایران با هفت کشور ارمنستان، آذربایجان، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، عراق و جمهوری خودمختار نخجوان مبادله برق دارد که در این میان به چهار کشور ترکیه، عراق، پاکستان و افغانستان فقط برق صادر می کند.

به گزارش وزارت نیرو، روز گذشته (یکشنبه، نوزدهم دی ماه) مبادلات روزانه برق یکهزار و ۲۱۷ مگاوات گزارش شد که ۶۶۳ مگاوات آن صادر و ۵۵۴ مگاوات آن وارد کشور شده است.

صادرات برق جمهوری اسلامی ایران به کشورهای همسایه در سال ۱۳۹۴ با رشد ۶ درصدی نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۱۰ میلیارد کیلو وات ساعت رسید که ۲٫۵برابر واردات برق در همین سال است.

وزارت نیرو اعلام کرد: نخستین روز سال ۲۰۱۷ میلادی، صادرات برق به کشور عراق به دلیل پایان یافتن قرارداد قطع شده است.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت مدیرت تولید، انتقال و توزیع برق ایران (توانیر) در این زمینه اظهار کرده بود، این اقدام به دلیل اتمام مدت قرارداد انجام شده و در صورت تصمیم به از سر گیری صادرات برق به این کشور، نیازمند تنظیم الحاقیه و اصلاحیه جدید است.

** رشد ۸ مگاواتی مصرف برق

براساس آمارها اوج شبانه مصرف برق دیروز با ثبت عدد ۳۴ هزار و ۶ مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک هزار و ۶۷۹ مگاوات افزایش نشان داد.

همچنین آمارها حاکی از این است اوج مصرف برق در این روز نسبت به روز گذشته تغییر آنچنانی را تجربه نکرده و تنها ۸ مگاوات رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، سه شنبه بیست و نهم تیرماه ۹۵، اوج مصرف برق کشور در رکورد تازه خود از مرز ۵۲ هزار مگاوات گذشت و به رقم ۵۲ هزار و ۳۷۰ مگاوات رسید که بیشترین اوج مصرف از ابتدای سال ۹۵ تاکنون بود.

همچنین ذخیره نیروگاهی نیز در این روز ۹ هزار و ۱۰۰ مگاوات گزارش شده که در مقایسه با شنبه گذشته ۴۴۱ مگاوات کاهش داشته است.

اوج مصرف برق صنایع در این روز با ثبت عدد سه هزار و ۹۷۲ مگاوات، در همسنجی با شنبه با کاهش ۶ مگاواتی روبرو شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches