×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۴ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
۱٫۶ میلیارد وام‌های دریافتی مدیران بیمه مرکزی بازپس گرفته شد

اقتصادتهران: رییس کل بیمه مرکزی از بازپس گیری یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان وام کلان دریافتی توسط مدیران بیمه مرکزی خبر داد و گفت: در رابطه با مسائل قانونی و مالی با کسی شوخی ندارم.

به گزارش خبرنگار ما؛ دکتر عبدالناصر همتی در نخستین نشست خبری خود پس از ۲ ماه از انتصاب به این سمت گفت:  معتقدم که این برداشت ها در قالب وام خلاف بوده و در نتیجه در تاریخ ۱۰ خرداد امسال طی نامه ای به امور مالی بیمه مرکزی اعلام کردم وام های ۴۵ برابری ضروری پرداختی و اتومبیل باید تسویه شود. بنابراین اعضای هیات عامل که از این وام استفاده کرده بودند این وام ها را بازپرداخت کردند و در مجموع یک میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان بازپس گرفته شد. اضافه کاری های شب عید به سال ۹۵ بازگشت خورد و تمام وام هایی که از این حیث بود از ۹۴ تاکنون همه برگردانده شد.

وی با بیان آن که شخصا اعتقاد دارم که اعضای هیات مدیره بانک ها و بیمه نباید وام بگیرند گفت: استفاده از وام در صورتی که بسیار ضروری باشد مجاز است و در غیر اینصورت وام ۵۰۰ میلیون تومانی دیگر وام ضروری محسوب نمی شود و باید به آن شک کرد.

همتی ضمن قدردانی از زحمات اصحاب رسانه پیشاپیش این روز را به آنها تبریک گفت و  در خصوص رشد خسارت صنعت بیمه گفت: در این مدت ۶٫۹ میلیون فقره خسارت پرداخت شده است و خسارت پرداختی ۳۲ درصد رشد داشته و نسبت خسارت به حق بیمه به ۶۲٫۵ درصد رسیده است.

رئیس کل بیمه مرکزی، رشد میزان تولید حق بیمه در سه ماهه اول سال جاری را ۲۰ درصد اعلام کرد و گفت: سه رشته شخص ثالث، زندگی و درمان پیشتاز بوده است و براساس آخرین آمار، بیمه ایران  ۳۲%  و غیر دولتی ها ۶۸ درصد بازار را به خود اختصاص داده اند.

همتی، کل پرتفوی بیمه زندگی را ۱۲% درصد اعلام کرد و گفت: ۷۰درصد  کل این پرتفوی به بیمه های زندگی پس اندازی اختصاص دارد که در واقع ۸ درصد کل پرتفوی را شامل می شود و این رقم در مقایسه با میانگین جهانی خیلی پایین است.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه به تشریح وضعیت صنعت بیمه هم پرداخت و گفت: رقابت فنی به نفع بیمه‌گذار است اما آنچه هم اکنون به خصوص در رشته‌های درمان، آتش‌سوزی، باربری، مسئولیت و تا ماه قبل شخص ثالث بین شرکت های بیمه وجود داشت نه تنها رقابت ناسالم بود بلکه به بیمه گذار هم کمکی نمی‌کرد.

همتی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمه، بورس و بانک هر سه جزء بازارهای مالی هستند برای هماهنگی بیشتر بین آنها باید کمیته ثبات بازار سرمایه ایجاد شود تا موضوع هماهنگی سیاست ها اعمال شود و تکلیف مردم نیز مشخص شود.

در خصوص تخلفات در صنعت بیمه با جدیت برخورد خواهیم کرد. باید فعالیت های مربوط به بیمه های زندگی و غیر زندگی را جدا کرد و از این پس به شرکت های مختلط مجوز نخواهیم داد.

وی با اشاره به تاکید بیمه مرکزی به شرکت های بیمه برای داشتن ذخایر بیشتر برای پیش بینی خسارت های معوق شخص ثالث افزود: با تاکیدات بیمه مرکزی ذخایر خسارت معوقه بیمه شخص ثالث و حوادث راننده در پایان سال ۱۳۹۴ به ۳۹۰۰ میلیارد تومان رسید

وی گفت: کل ذخایر خسارت معوقه صنعت بیمه در پایان سال ۹۴، ۵۳۰۰ میلیارد تومان است که ۷۰ درصد آن مربوط به بیمه شخص ثالث و حوادث راننده می شود. مطابق قانون هییچ شرکتی بیش از ۵/۲ درصد در بخش بیمه نامه شخص ثالث تخفیف، نمی تواند بدهد. من اعتقاد دارم این رشته در کشور ما زیانده است و معنا ندارد در رشته های زیانده تخفیف زیاد داده شود.

همتی در پاسخ به سوالی درباره‌ی بیمه عمر گفت: باید بیمه عمر و زندگی را از هم جدا کنند، تا زمانی که هستم  به هیچ وجه مجوز بیمه مختلط را نخواهم داد. باید بدانیم ذخائر بیمه عمر چگونه بهره‌برداری می‌شود. شرکت‌هایی که در حال حاضر وجود دارند باید حساب‌های مربوط به بیمه عمرشان را به صورت شفاف بیان کنند.

وی در ادامه به تشریح وضعیت صنعت بیمه هم پرداخت و گفت: رقابت فنی به نفع بیمه‌گذار است اما آنچه هم اکنون بخصوص در رشته‌های درمان، آتش‌سوزی، باربری، مسئولیت و تا ماه قبل شخص ثالث بین شرکت های بیمه وجود داشت نه تنها رقابت ناسالم بود بلکه به بیمه گذار هم کمکی نمی‌کرد.

 همتی در خصوص شفافیت و نقش بیمه مرکزی و هماهنگی بین بیمه های اجتماعی و بازرگانی گفت: اینکه کل مجموعه بیمه های بازرگانی و اجتماعی در زیر مجموعه یک وزارت خانه مشخص شود درست نیست؛ بیمه های بازرگانی تحت نظر وزارت خانه های اجتماعی و بیمه های اجتماعی نیز زیر مجموعه وزارت خانه های اقتصادی باشند؛ روال کنونی بیمه درست است اما باید هماهنگ تر شده و کمیته های هماهنگی درست شود.

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا موضوع دو شغله‌ها پیگیری می‌شود یا خیر، اظهار کرد: بله البته بعضا شغل دومی که آورده‌اند خیلی واقعی نیست و این موضوع نیاز به پالایش دارد. در این مورد یا باید این مشکل حل شود یا باید آیین‌نامه را اصلاح کنیم. فرض کنید شخصی شغل پاره‌وقتی دارد و بعد از ظهرها هم بیمه عمر می‌فروشد این موضوع چه مشکلی دارد؟ من عادت به نان‌بری ندارم، پس اجازه دهید موضوع کاملا مشخص شود و بعد تصمیم‌گیری صورت گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches