×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
۱٫۵میلیون ایرانی در ۵ سال اخیر باسواد شدند

اقتصادتهران: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: در پنج سال اخیر ۱٫۵ میلیون نفر از افراد بی سواد کشور با حضور در کلاس های سوادآموزی از نعمت باسوادی برخوردار شدند.

به گزارش ایسنا، علی باقرزاده در گردهمایی معاونان نهضت سواد آموزی کشور در ساری گفت: در پنج سال اخیر  ۱٫۵ میلیون نفر از افراد بی سواد کشور با حضور در کلاس های سوادآموزی از نعمت باسوادی برخوردار شدند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم دولت تدبیر و امید کاهش ۲٫۳ درصدی آمار بی سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور با اشاره به این امر که حدود ۶۰ درصد از افرادی که به کشورمان مهاجرت می کنند بی سواد هستند، خاطرنشان کرد: آمار منابع غیر رسمی از وجود بیش از سه میلیون نفر اتباع خارجی در کشور حکایت می کند که عمده این افراد از کشور افغانستان بوده و همین مساله  باعث بالا رفتن نرخ بی سوادی در کشور می شود.

باقرزاده تحصیل معلولان  را به عنوان برنامه اولویت دار سازمان نهضت سواد آموزی دانست و یادآورشد: افرادی که با معلولیت های شدید جسمی و حرکتی قادر به حضور در مدارس استثنایی نبودند با کمک مربیان سوادآموزی در منازل و یا بیمارستان های محل بستریشان زمینه تحصیل آنها فراهم شده است.

وی مازندران را از استان های پیشگام در کشور در زمینه فراهم کردن امکانات برای تحصیل معلولان دانست و گفت: در دو سال اخیر هشت هزار معلول در کشور از خدمات سوادآموزی برخوردار شدند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با اشاره به اینکه حذف کامل بی سوادی غیر ممکن است اظهارکرد: ایران به عنوان یکی از معدود کشورهای دنیا که امکان سوادآموزی رایگان برای افراد فراهم کرد کرده اما ترک تحصیل و یا عدم امتناع به تحصیل در مدارس توسط برخی افراد باعث می شود تا به مقصود مورد نظر برای ریشه کنی بی سوادی نرسیم.

باقرزاده یادآورشد: سیاست پرداخت مشوق های تحصیل به سوادآموزان از سال ۹۴ با پرداخت ۱۳۵ هزار تومان و همچنین پاداش ۱۴۰ هزار تومانی قبول شدن سوادآموزان از مهم ترین راهکارهای تشویقی در جهت ریشه کن کردن بی سوادی در کشور بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches