×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
یک هزار هکتار اراضی جنگلی آزادراه تهران – شمال آزاد شد

اقتصادتهران: رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با پیگیری های این سازمان یک هزار هکتار از اراضی جنگلی که در مسیر آزادراه تهران – شمال قرار داشت، آزاد و بازگردانده شد.

به گزارش ایرنا، خلیل آقایی در نشست خبری که روز دوشنبه به مناسبت روز ملی درختکاری و هفته منابع طبیعی برگزار شد، افزود: بر اساس تفاهم نامه سازمان جنگل‌ها با بنیاد مستضعفان تخریب و ساخت و ساز و بهره برداری از عرصه‌های جنگلی از دستور کار خارج شد و طبق قانون اراضی غیرجنگلی همچون مرتعی و منابع طبیعی تابع شرایط و قوانین واگذار می‌شود.

وی اظهارداشت: طبق مصوبه دولت در سال ۷۵ و توافق های انجام شده برای تامین مالی آزاده راه تهران – شمال ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی اختصاص یافته بود که به ۲ هزار و ۷۸۰ هکتار کاهش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: دولت با توجه به محدودیت‌های مالی واگذاری اراضی منابع طبیعی را به عنوان یکی از راهکارهای تأمین مالی طرح آزادراه تهران – شمال تعیین کرده بود که سازمان جنگل ها و مراتع به عنوان متولی حفظ این اراضی، برای جلوگیری از خسارات‌های سنگین پس از سال‌ها تلاش موفق به بازپس گیری بخشی از این اراضی شد.

رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: طبق قانون هر نوع بهره برداری از جنگل‌ها به هر دلیلی غیرقانونی است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

آقایی به نقش و جایگاه بی بدیل منابع طبیعی در تمام دنیا اشاره کرد و افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در حفاظت از آب و خاک، طی سال های اخیر به طور قابل توجهی شاهد حفاظت از عرصه‌های منایع طبیعی هستیم.

وی اظهارداشت: به منظور حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی ۳۰ میلیون هکتار از این اراضی به بهره بردارانی که در آن عرصه‌ها زندگی می‌کنند، واگذار شده است.

وی در خصوص پرونده های قاچاق چوب و کوره‌های زغال سنگ گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۸۰ پرونده قضایی مربوط به مالکان کوره‌های غیر قانونی تولید زغال سنگ تشکیل و به مراجع قانونی ارایه شده که نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

به گفته وی، سال گذشته تعداد پرونده‌های کوره‌های زغال سنگ غیرمجاز کشور حدود ۷۲۰ مورد بوده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches