×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن آبزی در کشور تولید شد

اقتصادتهران: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران گفت‌: پارسال بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن انواع آبزیان در نقاط مختلف کشور تولید شد.

به گزارش ایرنا، حسن صالحی روز چهارشنبه در دومین نشست شورای هماهنگی سازمان شیلات ایران در اراک، افزود: بیش از ۴۸۰ هزار تن از این تولیدات در بخش پرورش آبزی پروری و مابقی صید از دریا است.

وی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۱۲۳ هزار تن انواع آبزیان به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار از کشور به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به صادرات سال ۱۳۹۵ رشد چشمگیری داشته است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران اظهار کرد: سرانه مصرف آبزیان در سال گذشته به ۱۱ و ۲ دهم کیلو گرم رسید که این مهم نیز نسبت به سال ۱۳۹۵ بیش از ۵۰۰ گرم رشد داشته است.

وی بیان کرد: همچنین سال گذشته بیش از ۲۲۰ میلیون بچه ماهی زینتی در نقاط مختلف کشور تولید شد که استان های اصفهان و مرکزی بیشترین نقش را در این مهم داشته اند.

صالحی ارزش صادرات ماهی های زینتی کشور در سال گذشته را نیز سه میلیون دلار عنوان کرد و گفت: سازمان شیلات در این بخش برنامه ریزی های مدونی تدوین کرده و در صورت اجرایی شدن کارشناسی برنامه ها، صادرات ماهی های زینتی تا پایان امسال رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: تولید یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع آبزیان تا پایان برنامه ششم توسعه در کشور هدفگذاری شده و با توجه به ظرفیت های ارشمند دریایی، وسعت سواحل شمال و جنوب در تولید میگو و همچنین استقبال سرمایه گذاران داخلی این مهم چندان دور از دسترس نیست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches