×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
یکپارچه سازی و نگاه سیستمی ضرورت راهبردی شبکه پستی است

اقتصادتهران: مهندس مهری معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، در دومین جلسه ارزیابی استان تهران تصریح کرد: یکپارچه سازی در سطح استان تهران و کشور یک ضرورت است.

به گزارش روابط عمومی شرکت ملی پست، روز یکشنبه دهم بهمن ماه سال جاری، دومین جلسه ارزیابی استان تهران با حضور مهندس مهری معاون وزیر، رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، اعضا هیات مدیره، دبیر هیات مدیره و معین استان تهران، جمعی از مدیران ستادی ،مدیرکل پست استان تهران و تجزیه و مبادلات، مدیران کل مناطق هشتگانه پستی و معاونین این اداره کل در سالن کنفرانس ساختمان مرکزی تشکیل شد.

مهندس مهری در این جلسه با اشاره به سخنان دکتر واعظی در مراسم رونمایی از پروژه ها و خدمات جدید پستی اظهار داشت: رضایت مردم، وضعیت معیشتی و حقوقی کارکنان پستی و تحولات شبکه از دغدغه های وزیر ارتباطات در حوزه پست است.

معاون وزیر به شعار سال ۹۶ شرکت ملی پست مبنی بر تحول، تکامل و رقابت که توسط وزیر ارتباطات اعلام شد اشاره کرد و افزود: با عملیاتی و اجرایی شدن این مباحث پست متحول شده و پست نوین برای کل کشور منشا اثر خواهد بود.

مهندس مهری با بیان این که رعایت حقوق شهروندی، برخورد مناسب با همکاران و خدمت به مردم از نکات حائز اهمیت در این خصوص است افزود: ذهنیت مثبت مردم به پست فرصتی ارزشمند برای مجموعه است.

وی آموزش های مهارت محور را در پست یک ضرورت دانست و بر هوشمندسازی و اجرای دقیق و استاندارد پروژه GNAF به عنوان یک بحث کلان ملی تاکید نمود و گفت: استفاده از آدرس استاندارد و کدپستی باید در شبکه پستی به یک اعتقاد تبدیل شود و به عنوان یک کار اعتقادی از منظر ملی به آن توجه ویژه داشته باشیم.

مهندس مهری قانون برنامه ششم، احکام اتحادیه وقوانین اساسنامه را برای مجموعه بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: با بیرون آمدن از پوسته سنتی، توجه به این قوانین، استفاده از پتانسیل های بیرونی و روبه رو شدن با رویکردهای جدید جهانی خیلی سریع به سمت تحولی بزرگ در مجموعه خواهیم رفت.

مدیرعامل همچنین با اشاره به اینکه منافع کل شبکه را باید یکپارچه دید و نگاه و تفکر جمعی و شبکه ای داشته باشیم یکپارچگی در استان تهران و کشور را یک ضرورت دانست و بیان داشت: بررسی توزیع امانات و تمرکز آن در مرکز تجزیه و مبادلات با فرآیندی صحیح و نگاه سیستمی به منظور کاهش هزینه و خدمات بهینه به مردم بسیار مهم و موثر است.

مهندس مهری همچنین با تشریح اساسنامه جدید شرکت ملی پست و برنامه های آتی و در دست اقدام این شرکت بعنوان یک پست ملی و قوی در کنار دیگر رقبا و اپراتورهای جدید بر راه اندازی سرویس های جدیدپستی با استفاده از توان بخش خصوصی تاکید کرد وگفت: تلاش کنیم که دیگر خود را درگیر کارهای زائد نکنیم و به رسالت اصلی خود که خدمات رسانی مطلوب به آحاد جامعه و شهروندان می باشد بپردازیم.

مدیر عامل ادامه داد: چابک سازی به مفهوم کوچک سازی نیست بلکه می توان با این امر بهره وری را در سطح شبکه افزایش داد و باید کاهش نیروی مازاد در دستور کار قرار گیرد.

وی درقسمت دیگری از سخنان خود بیان داشت: اگر شبکه توزیع قدرتمند شود دیگر به بازاریابی نیاز نخواهیم داشت و باید از توزیع خود به یقین برسیم چرا که توزیع قدرتمند سرمایه های کلانی را وارد مجموعه می نماید.

وی ضمن قدردانی از اداره کل پست استان تهران و تجزیه و مبادلات در مباحث تجزیه و مبادلات و ساماندهی نیروی انسانی گفت: با متحول شدن، چابک و به روز شدن و روآوری به پست نوین در استان تهران قطعا برای کل کشور اثرگذار خواهد بود.

مهندس مهری در ادامه به حذف انبارها در مراکز پستی و عدم انبار نمودن کالا و تجهیزات غیر ضروری تاکید کرد و افزود: با استفاده بهینه از فضاها و امکانات و همچنین مشارکت و بهره گیری از توان بخش خصوصی می توانیم یکی از قویترین شرکت ها مسیر سودآوری باشیم.

وی با اشاره به ماه های پایانی سال به اندیشیدن تدابیر لازم در جمع آوری، توزیع، رهسپاری، قبول، انبارگردانی و وصول مطالبات تاکید کرد و افزود: اموال مازاد در چارچوب قانون بررسی شود و جهت گیری ها به سمت کالا و اسناد و همچنین توسعه و تقویت پست لجستیک و تجارت الکترونیک صورت پذیرد.

رئیس هیات مدیره تقویت پست رسانه را به منظور ارتقای پاگیزکی شهر ،هزینه های پایین و مدیریت در زمان مهم برشمرد و خواستار استفاده از ظرفیتهای خالی برای بهره وری مناسب از این بخش شد.

مدیرعامل استفاده از تجارب مدیران موفق و تعمیم آن به کل کشور را بسیار موثر دانست و تصریح کرد: جهت گیری به سمت هاب پستی منطقه ای و فعال و اجرایی نمودن آن برای مجموعه ارزشمند خواهد بود.

وی همچنین توجه به آراستگی محیط به صورت عام و مسائل مربوط به قبول، جمع آوری، رهسپاری، توزیع و صندوق های معابر و تخلیه به موقع آنها را یک ضرورت خواند و افزود: انتظار می رود با توجه به استراتژیکی بودن ساختمان مکانیزه ساماندهی این مرکز در خصوص امنیت،بیمه و  همچنین فرودگاه امام خمینی (ره)، هاب پستی، شتاب در حوزه فناوری و آسیب شناسی کاهش خرید اینترنتی با سرعت بیشتری پیگیری شده و به نتیجه مطلوب برسد .

وی همچنین به خدمت رسانی بر  بستر موبایل جهت رفاه شهروندان، تداوم در شفاف سازی اعتبارات،حرکت به سوی مرسولات غیر ثبتی و فراهم کردن زیرساخت ها، توسعه نواحی تهران و درج نام شرکت ملی بر روی تابلوها، استفاده از نیروها به صورت شناور در تمامی بخش ها به دلیل برقراری انعطاف و توسعه بازار تاکید نمود.

پس از آن دکتر صرافی زاده مشاور مدیرعامل به استاندارد سازی در فرآیندها و شاخص های کارت امتیازی متوازن و تحلیل وضع موجود پرداخت و گفت: ارزیابی واحدهای ستادی باید در راس ارزیابی ها باشد و تحلیل صحیح داده ها و ورود دیتا به صورت استاندارد و طراحی درست در ارزیابی ها بسیار موثر است.

وی همچنین به مباحثی در خصوص بازنگری سیستم ها،یکپارچگی در داده ها و فرآیندها، تامین زیرساخت ها بر اساس هر بخش، استفاده بهینه از فضاها،مدیریت دانش،یادگیری از شکست ها و بهره گیری از تجارب و الگوسازی صحیح اشاره کرد و اجرایی شدن آن را در هوشمند سازی پست و رشد فناوری بسیار حائز اهمیت دانست.

درپایان کرمی، مدیرکل دفتر امور پست بین الملل و محسنی،مدیرکل برنامه و بودجه و توسعه زیرساخت گزارشاتی مبنی بر تحقق فناوری در فرآیندها ارائه نمودند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches