×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
برگزاری یادواره سرو سهی؛ فرهنگسرای بهمن

اقتصادتهران: مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران از برگزاری یادواره سرو سهی با حضور دو هزار خانواده شهید در فرهنگسرای بهمن خبر داد.

مهدی محمدباقری با اشاره به دلایل برگزاری این یادواره که با موضوع شهید سرلشگر سوداگر و شهدای دزفول برگزار می شود، گفت: شهید سوداگر یکی از فرماندهان بزرگ در هشت سال دفاع مقدس بود و در بسیاری از عملیات ها نقش بی بدیلی را ایفا کرد. ایشان پس از جنگ نیز به رغم مجروحیت در عرصه ساختارها و سازمان های سپاه پاسداران و خدمت در رده های مختلف زحمت های بسیاری کشیدند.

وی افزود: این شهید بزرگوار فرمانده لشکر ۲۷ محمدرسول الله تهران، رییس دانشگاه علوم و معارف جنگ و عضو هیات رییسه باغ موزه دفاع مقدس شهرداری تهران بود. به همین دلیل بر خود واجب دیدیم تا از این شهید دزفولی و ۴۰ تن از شهدای شهر دزفول تقدیر به عمل آوریم.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران از حضور دو هزار خانواده شهید در یادواره سروسهی خبر داد و گفت: قراراست تا شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی باعنوان یکی از سخنرانان در این اتفاق مهم فرهنگی شرکت کند.

محمدباقری در ادامه با اشاره به موضوع بیمه تکمیلی ایثارگران و مشکلات این قشر از جامعه اذعان کرد: متاسفانه تکلیف قانون گذار با این موضوع مشخص نیست. به این معنی که یکبار اجرای این امر به دستگاه های اجرایی و باری دیگر به بنیاد شهید واگذار می شود ب طوری که دود این بلاتکلیفی ها هم تنها به چشم ایثارگران می رود.

وی افزود: هیات دولت و مجلس امسال تصویب کرد اجرای بیمه تکمیلی ایثارگران برعهده بنیاد شهید باشد و بودجه آن از سرفصل دستگاه های اجرایی کسر شود. البته این موضوع دیر ابلاغ شد و عدم ساز و کار آن ایثارگران را با مشکل روبرو کرد.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران تصریح کرد: از مشکلات موجود شرکت بیمه گذاری است که برای اجرای طرح مشخص شده است. زیرا به دلیل مطالبات قبلی هنوز آنگونه که باید به موضوع خدمت رسانی نپرداخته و تلاش ما این است که موضوع را پیگیری کنیم.

محمدباقری همچنین به بودجه ایثارگران شهرداری در سال ۹۵ پرداخت و گفت: برای اولین بار ردیف بودجه مشخصی برای ادارات ایثارگران مناطق تعریف شد. امیدواریم با همکاری شورا بودجه مربوط به ایثارگران برای سال اینده کاهش پیدا نکند.

وی بی توجهی به موضوع ایثارگران در برنامه ششم توسعه دولت را یکی از مشکلات فعلی خواند و تصریح کرد: ما این موضوع را پیگیری کردیم و باید بگویم جای تاسف دارد که در این برنامه ودر احکام دائمی هیچ نامی از ایثارگران نباشد. درواقع در سی و هفت حکمی که داده شده هیچ نامی از ایثارگران دیده نمی شود.

مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران ادامه داد: واقعیت این است که مطالبه جامعه ایثارگران با دولت این است که اگر قادر به اعتدال نیست موضوع را کاملا نادیده نگیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches