×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان مشوقی برای تولید با کیفیت کالای ایرانی

اقتصادتهران: معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به برگزاری همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان به واحد های تولیدی و خدماتی ذیصلاح استان، گفت: رقابت برای دریافت این گواهینامه مشوقی برای تولید با کیفیت کالا و خدمات ایرانی است.

 مجتبی شیرقاضی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای پنجمین سال متوالی به واحدهای تولیدی و خدماتی استان که بر اساس ضوابط و شرایط تعیین شده، حقوق مصرف کنندگان را رعایت می کنند گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان اعطا می شود.

دبیر اجرایی پنجمین دوره اهدای گواهینامه و تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان به واحدهای تولیدی و خدماتی برتر استان تهران ادامه داد: افزایش رقابت سازنده بین تولید کنندگان و ارایه دهندگان خدمات برای عرضه محصولات و خدمات با کیفیت برتر و تلاش در برقرای قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارایه مطلوب خدمات پس از فروش کالا از اهداف اصلی این گواهینامه است.

شیرقاضی با اشاره به اینکه اجرای این همایش به سازمانهای صنعت، معدن و تجارت و انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان واگذار شده است گفت: ترغیب و تشویق تولید کنندگان و ارایه دهندگان خدمات به رعایت حقوق مصرف کنندگان از اهداف برگزاری این همایش است.

وی به اهداف مورد انتظار از تولید کنندگان و ارایه دهندگان خدمات به مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: در این راستا واحدهای صنعتی و خدماتی ملزم به برقراری قیمت عادلانه، تحویل به موقع و ارایه مطلوب کالا و خدمات، ترغیب بنگاههای اقتصادی برای ارایه کالا و خدمات با علامت استاندارد، تثبیت و نهادینه کردن و گسترش فضای رقابتی سالم در مسیر حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ارتقای استاندارد در نظام تولید و توزیع هستند.

شیرقاضی به اهداف مورد انتظار ازمصرف کنندگان اشاره کرد و افزود: در همین راستا تشویق مصرف کنندگان به استفاده از کالاها و خدمات ایرانی که نسبت به ارایه خدمات پیش، حین و پس از فروش پیشگام مصرف کالای داخلی هستند از نکات مورد نظر اجرای این برنامه است.

وی به شرایط اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان استانی اشاره کرد و گفت: واحدهایی که مواد اولیه یا کالاهای واسطه ای تولیدشان مورد مصرف دیگر واحدها قرار می گیرند و تمامی واحدهای تولیدی و خدماتی که صاحب برند مستقل باشند مشمول دریافت گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان هستند.

شیرقاضی افزود: از دیگر شروط اعطای این گواهینامه، داشتن پروانه بهره برداری ، مجوزهای بهداشتی، پروانه کاربرد علامت استاندارد ملی، استاندارد های بین المللی و دیگر مجوزهای لازم از مراجع ذیربط به شرط عدم انقضای مدت اعتبار پروانه های آنها است.

وی ادامه داد: نداشتن حکم محکومیت قطعی در شعب تعزیرات و یا دیگر مراجع ذیصلاح، وجود گستره توزیع کالا یا ارایه خدمت واحد در محدوده استان، دارا بودن واحدهای رسیدگی به شکایات و جلب رضایتمندی و رسیدگی به نظرات مشتریان ، رعایت ضوابط تعییت و اعلام قیمت کالا و خدمات برای مصرف کنندگان منطبق با ضوابط این سازمان و یا مراجه مسئول به تناسب نوع کالا و خدمات از دیگر شروط لازم برای دریافت این گواهینامه است.

معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران بر اینکه واحدهای تولیدی و عرضه کننده خدمات در ارایه کالا و خدمات دارای علامت استاندارد باید باشند تصریح کرد: این طرح به دنبال آن است تا مصرف کنندگان از کالاها و خدماتی که دارای علامت استاندارد و یا تاییدیه از مراجع ذیصلاح داخلی هستند بیشتر استفاده کنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches