×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
گفتگوی ایران و سوریه برای گسترش روابط دریایی، ریلی و مبادلات بانکی

اقتصادتهران: وزیر راه و شهرسازی که برای انجام سفر دو روزه به دمشق سفر کرده است، از گفتگوی مقامات ایران و سوریه برای گسترش روابط اقتصادی در بخش‌های دریایی، ریلی، تسهیل در تبادلات بانکی و کاهش تعرفه تجارت آزاد خبر داد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «مهرداد بذرپاش» وزیر راه و شهرسازی و رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه، امروز (سه‌شنبه ۵ اردیبهشت) در راس هیاتی بلندپایه برای مذاکرات اقتصادی دو روزه وارد کشور سوریه شد و در بدو ورود مورد استقبال «سامر الخلیل» رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه قرار گرفت.

بذرپاش درباره جزییات سفر دو روزه خود به سوریه گفت: در این سفر به عنوان رییس کمیسیون مشترک ایران با هدف پیشبرد توافقاتی که در گذشته انجام شده بود و زمینه سازی انجام توافقات جدید در حوزه‌های مختلف انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بین دو کشور روابط بالایی وجود دارد و دو کشور ایران و سوریه در بالاترین سطح روابط سیاسی هستند، اما در حوزه اقتصادی امکان توسعه روابط بسیار فراهم می‌باشد که در صدد هستیم تا روابط اقتصادی را گسترش بدهیم.

رییس کمیسیون مشترک ایران و سوریه بیان کرد: مهم‌ترین موضوعاتی که در کمیسیون مشترک طی امروز و فردا دنبال می‌کنیم شامل اقتصاد دریامحور است که برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده است، همچنین در بخش ریلی نیز اتحاد بین ایران، عراق و سوریه و احیا و توسعه خطوط ریلی در حوزه‌های ترانزیت باری و مسافری مدنظر می‌باشد.

وی اضافه کرد: این مسیر در گذشته بین سه کشور بوده است اما در طول سالیان قبل به دلیل جنگ‌ها و مشکلاتی که بر کشور سوریه تحمیل شده است برخی از بخش‌های خطوط ریلی از بین رفته است که نیاز به ترمیم و بهسازی مجدد دارد که یکی از موضوعات جدی مورد بحث در این سفر است .

رایزنی ایران و سوریه برای کاهش تعرفه تجارت آزاد و تبادلات بانکی

بذرپاش از دیگر محورهایی که دو کشور مورد بررسی قرار می‌دهند را کاهش تعرفه تجارت آزاد بین دو کشور عنوان کرد و بر پیشبرد آن تاکید کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی کشورمان، موضوع تبادلات بانکی نیز در سفر به سوریه دنبال خواهد شد.

وی گفت: اگر تبادلات بانکی برقرار نباشد تسهیل تجارت اتفاق نمی‌افتد که تمهیدات خوبی را بانک مرکزی ایران اندیشیده است و با بانک مرکزی سوریه طی امروز و فردا گفتگو می‌کنیم تا این تبادلات هرچه سریع‌تر برقرار شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches