×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
گشایش نمایشگاه فرهنگ قرآنی شمیم وحی با حضور مسوولان شهرداری و وزارت ارشاد

تهران اکونومی: نمایشگاه فرهنگ قرانی شمیم وحی با حضور محمدباقر قالیباف شهردار تهران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از فعالان قرآنی در بوستان پارک گفت‌و‌گو افتتاح شد.

محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در این مراسم با اشاره به آن که در حوزه قرآن اقدامات خوبی صورت گرفت است، گفت: امیدواریم پایه گذاری چنین نمایشگاهی در توسعه و ترویج فرهنگ قرانی شهر تهران موثر باشد.

وی با تاکید بر مدیریت شهری تصریح کرد: بارها از خودم و از همکاران این سوال را کرده‌ام که چه فرقی بین شهر تهران با فلان شهر در دیگر کشورها وجود دارد و این در حالی است که در تهران بزرگراه،‌ مترو ساخته‌ شده و به سمت توسعه و پیشرفت گام‌های مفید برداشته شده اما شاید تمام مشکلات حل نشده است.

قالیباف افزود:‌ اگر همه این کارهای را انجام داده‌ایم و شهر قابل دیدن شده است آیا به وظیفه خود عمل کرده‌ایم جواب منفی است. مهم این است که در شهر تهران هر کاری که انجام می‌دهیم بر محوریت قرآن باشد و نهایتا خروجی آن بندگی برای خدا باشد. اگر این توفیق را پیدا نکرده‌ایم در مسیر درست قرار نگرفته‌ایم.

در راستای حمایت از رشد و شکوفایی نهادها و شبکه های مردم نهاد مروج فرهنگ و آموزه های قرآن مجید و همچنین ارائه خدمات حمایتی و تأمین امکانات آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویجی حوزه قرآن و عترت، نمایشگاه شمیم وحی برای نخستین بار با حضور دکتر قالیباف شهردار تهران، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران صبح امروز در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.

در این مراسم استاد پیشکسوت قرآن کریم با بیان اینکه اگرچه شهر نشینی مزایای فروانی دارد، اظهار کرد: به موازات گسترش شهرها و علی رغم توسعه خدمات توسط مسئولین مربوطه، مشکلات فراوانی وجود دارد که برخی‌ها به دنبال علل ان هستند.

وی افزود: قران کری به این سوالات و علل ان پاسخ می دهد که هر کس که از یاد خدا غافل شد، معیشت زندگی بر او سخت می شود. همچنین قران طریق برون رفت از این مسائل را نیز ارائه دهد و می فرماید اگر اهل شهرها و آبادی‌ها ایمان و تقوا را سرلوحه خود قرار دهند ما برکات فراوان زمین و آسمان را برای آنها نازل می‌کنیم.

سلیمی خاطرنشان کرد: شهرداری در کنار وظیفه خود که توسعه و عمران شهری است به واسطه حضور مسئولین فرهنگ محور مسئله قران و فرهنگ آن را نیز در دستور کار خود قرار داده است. تشکیل شورای عالی قرآن شهرداری یکی از اقدامات خالصانه شهرداری در این راه است.

در این مراسم حجت السلام امرودی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردای تهران با اشاره به فعالیت‌های شهرداری در زمینه عترت، اظهار کرد: شهرداری تهران در حوزه عترت اقدامانی نظیر حمایت از هیئت‌های مذهبی در نمایشگاه عطر سیب خدمت به زایران در اربعین حسینی و آماده سازی فضای شهر در مراسم سوگواری و جشن‌های مختلف انجام داده است.

وی افزود: یکی از خلاء هایی که احساس می شد در زمینه فعالیت های قرآنی بود که امروز شاهد برپایی آن هستیم. در این نمایشگاه ۴۵ مؤسسه فعال فرهنگ قرآنی حضور دارند که ممیزی آن‌ها توسط نخبگان شورای عالی قرآن صورت گرفته است.

حجت الاسلام امرودی تصریح کرد: در این نمایشگاه کتب و نرم افزارهای قرآنی، آثار هنری و همچنین تجهیزات قرآنی نیز عرضه می شود. همچنین ۱۴۶۳ مجموعه قرآنی و خانه های قرآن و عترت محلات تحت پوشش حمایت های ۷۰۰ تا ۵ میلیونی این نمایشگاه قرار می گیرند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۷۴ خانه قرآن در تهران انسجام پیدا کرده و ۹۰۰ استاد در این حوزه آمادگی های لازم را برای آموزش شهروندان کسب کرده اند. همچنین سه دارالقران نیز در مناطق ۱۳، ۱۷ و ۲ زیر نظر شورای عالی قرآن راه اندازی شده است که تا پایان سال ۹۵ در ۲۲ منطقه تهران راه اندازی خواهد شد.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردای تهران با اشاره به برگزاری نمایشگاه قرآن در محل باغ موزه دفاع مقدس گفت: ۱۰ هزار متر فضای مسقف به فضای این نمایشگاه اضافه شده، همچنین در حاشیه این نمایشگاه باغ کتاب نیز در ماه مبارک رمضان برپا خواهد بود.

در جامعه خود از فرهنگ قرآنی دور افتاده‌ایم

در بخش دیگری از این مراسم علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: آنچه که برای ما ارزنده است، توسعه و ترویج قران است.

وی با بیان اینکه در جامعه خود از فرهنگ قرآنی دور افتاده‌ایم، گفت:‌ غیبت،‌ بدگویی، نقض عهد و فساد اداری و مالی وجود دارد و با توسعه فرهنگ قرآنی می‌توانیم جامعه را اصلاح کنیم.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches