اقتصادتهران: رشد فروش یک شرکت بیمهای یکی از دلایل موثری است که میتواند در مطرح شدن آن شرکت نقش موثری داشته باشد. از آنجا که شرکتهای بیمه ای یکی از اهدافشان جذب مشتریهای بیش تر در راستای فروش بهتر و ارائه خدمات مطلوب تر است، افزایش تعداد نمایندگی و به ویژه شعب در مناطق مختلف کشور یکی از راههای فروش بیش تر در این راستا به شمار می رود، مسیری که شرکت بیمه ما در پیش گرفته و البته با کارشکنیهایی نیز روبرو شده است.
“بیمه ما” که تا کنون توانسته به رشد ۷۰ درصدی در فروش دست پیدا کند با شایعه پراکنیهایی در روزهای اخیر مواجه شده که تغییر و جابجایی در مدیریت شرکت یکی از اهم آن هاست. البته که تغییرات در سطح مدیریت شرکتهای بیمهای در مدت یک سال گذشته شتاب بیش تری به خود گرفته اما شاید بتوان یکی از دلایل به وجود آمدن برخی شایعات در این حوزه را به موفقیت مدیران شرکتها نسبت داد. در واقع از آنجا که بیمه ما در حال حاضر فعالیتهای خوبی در پیشبرد اهدافش به کار گرفته است، رقبایی که خود را در صحنه رقابت عقب میبینند و فرمول رقابت در فضای سالم را نیز بلد نیستند دست به تخریب میزنند و این همان مسالهای که صنعت بیمه را رنج می دهد به طوری که بارها گلایه های مدیران ارشد این صنعت از تخریب فضا و ناخوشنودی آنها از به وجود آمدن رقابتهای ناسالم بیمهای را شاهد بودهایم.
این در حالی است که افزایش ۳۵ درصدی در صدور تعداد بیمه نامههای شرکت بیمه ما نیز موید موفقیتی است که در مدت زمان کمی به دست آمده و گسترش شبکه فروش و احداث ۱۳ شعبه جدید در سراسر کشور اعم از زنجان، سمنان، سنندج، غرب تهران، زاهدان، قشم، ساوه و سایر استانها همگی موجب شده این شرکت به یک برند موفق و مطرح تبدیل شود.
بر فرض اثبات اخباری که در مورد این شرکت بیان میشود نکته حائز اهمیت این است که مدتی از وقت مدیران شرکت صرف مسائل حاشیهای شده و این یعنی اتلاف زمانی که باید به برای بهبود ارائه خدمات مصروف شود چرا که مهم ترین موضوع در این خصوص توجه به نیاز مشتریان است حال آن که جابجایی مدیران نیز امری اجنتاب ناپذیر است. بنابراین چه بهتر است شرکتهای بیمهای به جای تخریب یکدیگر، سعی در به وجود آوردن رقابت سالم در این صنعت باشند امری که رییس کل بیمه مرکزی نیز بر آن تاکید داشته و دارد.
دیدگاه ها بسته هستند.