×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
گزارش بانک جهانی از وضعیت اقتصاد ایران

بانک جهانی در گزارشی از وضعیت ۴ شاخص کلان اقتصاد ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۴ از رشد ۸.۹ درصدی تولیدات صنعتی ایران در این دوره خبر داد و اعلام کرد واردات ایران در این دوره رشد ۲ درصدی داشته است. نرخ تورم ایران در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۲٫۷ درصد و در سه ماهه سوم این سال ۴۲٫۹ درصد گزارش شده بود.

متوسط نرخ تورم جهان در سه ماهه نخست ۲۰۱۴ بالغ بر ۲٫۷ درصد بوده است. آمارهای بانک جهانی نشان می دهد صادرات ایران بر اساس قیمت در سه ماه نخست ۲۰۱۴ افت ۳.۶ درصدی داشته است. به گزارش ایرانیار، بانک جهانی در جدیدترین گزارش از سلسله گزارش های ماهانه خود به بررسی وضعیت اقتصادی ایران و ۲۸ کشور مهم جهان در سه ماهه نخست ۲۰۱۴ پرداخته است.

این نهاد بین المللی از رشد قابل ملاحظه تولیدات صنعتی ایران در ماه های ژانویه تا مارس ۲۰۱۴ خبر داده است. تولیدات صنعتی ایران در این دوره با رشد ۸.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

در حالی تولیدات صنعتی ایران طی سه ماهه نخست امسال رشد ۸.۹ درصدی داشته است که ایران در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۲ به ترتیب رشد منفی ۲۰.۲ درصدی و منفی ۱۰ درصدی را تجربه کرده بود.

میزان رشد تولیدات صنعتی ایران در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نیز منفی ۱.۳ درصد اعلام شده بود.

آمار مربوط به تولید نفت کشورها در گزارش بانک جهانی از تولیدات صنعتی کشورها نیز لحاظ می شود.

تولیدات صنعتی جهان در سه ماهه نخست ۲۰۱۴ با رشد ۳.۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است.

علاوه بر تولیدات صنعتی، نرخ تورم ایران به عنوان یک شاخص کلان اقتصادی دیگر با بهبود در سه ماه نخست ۲۰۱۴ مواجه شده است. در حالی که نرخ تورم ایران در سال ۲۰۱۳ به رقم کم سابقه ۳۹.۲ درصد رسیده بود در سال ۲۰۱۴ شاهد افت تورم بوده ایم به طوری که نرخ تورم در سه ماه نخست ۲۰۱۴ به ۲۳.۷ درصد کاهش یافته است.

نرخ تورم ایران در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ بالغ بر ۳۲.۷ درصد و در سه ماهه سوم این سال ۴۲.۹ درصد گزارش شده بود.

متوسط نرخ تورم جهان در سه ماهه نخست ۲۰۱۴ بالغ بر ۲.۷ درصد بوده است.

آمارهای بانک جهانی نشان می دهد صادرات ایران بر اساس قیمت در سه ماه نخست ۲۰۱۴ افت ۳.۶ درصدی داشته است. صادرات ایران در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ بالغ بر منفی ۸.۷ درصد بوده است.

در سال ۲۰۱۳ متوسط صادرات ایران رشد منفی ۰.۸ درصدی داشته است. در سال ۲۰۱۲ صادرات ایران ۰.۳ درصد رشد کرده بود.

در حالی صادرات ایران در سه ماهه نخست ۲۰۱۴ کاهش داشته است که واردات ایران بر اساس قیمت در این دوره با رشد ۲ درصدی مواجه شده است. در سه ماهه چهارم ۲۰۱۳ رشد واردات ایران منفی ۱.۲ درصد اعلام شده بود.

در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ واردات ایران به ترتیب رشد منفی ۱.۵ و منفی ۲ درصدی داشته است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches