اقتصادتهران: مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو فرآیند کاهش هزینهها، افزایش درآمدها، برنامه توسعه محصولات و خدمات هلو برای مشتریان و نیز آخرین دستاوردهای این شرکت را تشریح کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، حمیدرضا صدیقیان، درباره حوزه تولید نرمافزار و افزایش بهرهوری در کسبوکار از نظر استفاده از تبلیغات و نرمافزارهای مالیاتی کارگاههایی در طول نمایشگاه نیز در داخل غرفه برگزار کرده است.»
صدیقیان در کارگاه آموزشی با موضوع «تکنولوژی چقدر میتواند روی تسریع فرایندهای صنفی اثرگذار باشد» گفت: بستههای نرمافزاری هلو بسته به نیاز مشتری از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی وجود دارد و این محصولات نیاز حسابداران را به طور کامل پوشش میدهد.
صدیقیان یادآور شد: ما در مجموعه گروه فناوری اطلاعات “هلو” با اضافه کردن “کیوسک” و اضافه کردن اتوماسیون سعی کردهایم از یک سو مدیریت هزینه را کنترل کنیم و از سوی دیگر درآمدزاییهای بیشتری را ایجاد کنیم.
وی در توضیح امکانات سخت افزاری “کیوسک” گفت: کیوسکها به دو نوع کیوسک سفارش گیر و کیوسک تسویه تقسیم میشوند که مورد اول امکان ثبت سفارش بدون کاربر فیزیکی و مورد دوم امکان تسویه فاکتور بدون کار بر فیزیکی را فراهم میکند.
مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو همچنین در خصوص ویژگیهای فنی و کاربری نرم افزارهای ارائه شده توسط مجموعه متبوعش تصریح کرد: ما به این اعتقاد پایبندیم که نرم افزارها باید بر اساس استانداردهای حقیقی حسابداری عمل کنند و سرفصلهای مختلف مانند بدهکار و بستانکار به گونهای ثبت شود که انواع و اقسام گزارشهای مالی مانند ترازهای حسابداری دوستونی و چهار ستونی و شش و هشت ستونی و تراز نامه را در اختیار مشتری قرار گیرد.
مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو با مطرح کردن مبحث هزینه اظهار کرد: در خیلی از فرآیندها وقتی مقوله اتوماسیون در دستور کار قرار می گیرد به همان نسبت نیروی انسانی کمتری به کار گرفته می شود که این امر میتواند هزینهها را به شکل معنا داری کاهش دهد. به طور مثال وقتی داریم با نرم افزار حسابداری هلو کار میکنیم فرایند مالی، صدور سند حسابداری، فاکتور کردن و صندوقداری و مسائلی از این دست را به شکلی مورد مدیریت خود قرار میدهیم که نیروی انسانی کمتری به کار بگیریم که این کار کاهش هزینهها و سودآوری بیشتری را محقق خواهد کرد.
معرفی نرمافزار راهنمای هوشمند کسبوکار هلو
در همین رابطه، شاهین حسینپور، مدیر مارکتینگ هلو از انگیزه حضور این گروه در الکامپ گفت: «در چند سال اخیر با توجه به تغییر برندینگی که در حوزه داده نرمافزار داشتیم در تلاش بودیم که گروه هلو به عنوان گروه فناوری اطلاعات شناخته شود نه یک نرمافزار حسابداری به همین دلیل لازم بود که در الکامپ حضور پرقدرت داشته باشیم به همین دلیل علاوه بر تهیه غرفهای بزرگ، به عنوان یکی از اسپانسرهای اصلی نمایشگاه حاضر شدیم و تمامی طیف محصولاتمان را از جمله نرمافزارهای حسابداری مالی، نرمافزارهای مرتبط با وب، نرمافزارهای شرکتی و سازمانی را به صورت کامل در نمایشگاه آوردیم.»
او ادامه داد: «ما برای نخستین بار در داخل غرفه هلو چهار رسته شغلی را به صورت کامل شبیهسازی کردیم که در چهار گوشه غرفه قابل مشاهده است. این مشاغل شامل صنف رستوران، هایپرمارکت، قنادی و صنف مد و پوشاک میشود که جز اصناف پرطرفداری هستند که از نرمافزار هلو استفاده میکنند. نرمافزار هلو برای بیش از ۱۵۰ گروه صنفی نرمافزار اختصاصی تولید کرده و کمتر شغلی هست که هلو برای آن راهکاری نداشته باشد به همین جهت لازم بود که هلو در این نمایشگاه از نزدیک با مخاطبان ارتباط برقرار کند و به صورت کامل محصولاتش را به آنها معرفی کند.
حسینپور ادامه داد: «ما قصد داریم که مخاطبین عاممان را در نمایشگاه فرابخوانیم تا از نزدیک با آنها ارتباط برقرار کنیم. این نمایشگاه در شبکهسازی و ارتباطات برای ما بسیار اثربخش واقع میشود چرا که گروه هلو از یک طیف مخاطب عامتری از مردم نسبت به سایر شرکتهایی که در نمایشگاه حاضر هستند برخوردار است.»
مدیر مارکتینگ هلو با اشاره به دیتایی که از فروش محصولات در اختیار وزارت صنعت معدن و تجارت گذاشته شده درباره تعداد محصولات این گروه گفت: «بر اساس فروش تعدادی نرمافزار در این سالیان به عدد یک میلیون فروش محصول رسیدیم.
او ادامه داد: «در حوزه هوش مصنوعی محصول راهنمای هوشمند کسبوکار یا همان چتبات را داریم که در مرحله ابتدایی عرضه قرار گرفته است این نرمافزار تحت عنوان هلو پلاس در بازار ارائه میشود. راهنمای هوشمند کسبوکار یک برنامه کامپیوتری است که مکالمه انسان با انسان را شبیهسازی میکند و این امکان را فراهم میکند که یک طرف این مکالمه را با سیستم کامپیوتری جایگزین کرد.»
چتباتها این توانایی را دارند که در کنار تأمین موارد ذکر شده با هزینه کمتر و با دقت قابل قبول یک سیستم پشتیبان مشتری مناسب را فراهم کنند در یک چتبات مبتنی بر هوش مصنوعی تلاش بر این است که با حذف تمام محدودیتها عواطف و گرایشات انسانها عملکرد مغز انسان در یک ربات هوشمند شبیهسازی شود تا بتوان از تمام مزایای آنها بهرمند شد.
به گفته حسینپور حلقه بین شرکتها دولتی و خصوصی در حوزه مالی و مالیاتی و نرمافزاری بیشاز پیش کامل شده است.
حسینپور میگوید: «تا به اینجای نمایشگاه کسبوکارها حضور خوبی در نمایشگاه داشتند اما به نظر میرسد که سبد گروه کاملتری باید وجود داشته باشد و هلو در تلاش است که به این سمت برود در همین راستا گروه هلو، نرمافزار و سختافزار تولید و به بازار عرضه میکند که در این چرخه هوش مصنوعی وارد و ترکیب شده است. به عنوان مثال محصولات هلو Open AI هستند ینی API آنها در اختیار مشتری قرار دارد و مشتریان میتوانند محصولاتشان را توسعه دهند. کمتر شرکتی در حوزه تولید نرم افزار حاضر هست API خود را به صورت مستقل در اختیار مشتری قرار دهد تا توسعهدهندگان بتوانند روی آن محصولات متنوعی ایجاد کنند.»
او ادامه داد: «ما گروهی داریم با نام هلواستار که این محصولات توسعهیافته به آن وارد میشوند و مرجعی است برای کسانی که اپ میسازند. برای نمونه در داخل نمایشگاه، گروه هلو پلاگینی دارد که فروشگاه اینترنتی را به نرمافزار هلو متصل میکند به عبارتی به صورت دو طرفه سایت اینترنتی و نرمافزار به یکدیگر متصل میشوند.»
آندرومدا از گروه هلو تا ۸ ماه آینده در بازار
بر پایه این گزارش، ابوالفضل میعادیان، قائم مقام مدیرعامل گروه فناوری اطلاعات هلو نیز در این نشست گفت: «در دنیا کشورها به دو دسته تقسیمبندی میشوند؛ کشور توسعهیافته و غیر توسعهیافته. واضحترین ملاک برای این دستهبندی این است که آن کشور چقدر توانسته با صنعت IT خودش را وفق دهد. هزینه آیتمهای انفورماتیک اولین موردی است که شرکتهای آیتی هنگام بحران مالی آن را افزایش میدهند زیراکه اعتقاد دارند صنعت آیتی میتواند هزینهها را کاهش دهد و سرعت کار را بالا ببرد این موضوع در کشورهای توسعهنیافته دقیقاً برعکس است و واحد آیتی اولین جایی است که هزینه آن را کاهش میدهند. در چند سال اخیر هم کشور ما هم به همین شکل بوده است اما بعد از کرونا این روند تغییر کرد و زیرساختهای بسیاری با IT آپدیت شدند. همچنین بسیاری از کسبوکارها به این سمت رفتند که از زیر ساختهای IT بهره بیشتری ببرند.»
او در پایان گفت: «محصول آندرومدا از گروه هلو آماده و تا ۸ ماه آینده روانه بازار میشود. این محصول ترکیبی از نرمافزارهای تخصصی و سختافزاهایی است که به صورت یکپارچه میتوانند راهکارهای جامعی به کسبوکارها و اصناف ارائه دهند. آندرومدا بخش نرمافزارهای سازمانی هلو است که در نمایشگاه از آن رونمایی شده است.»
به گفته میعادیان این محصول ترکیبی از هوش مصنوعی با صوت و پردازش تصویری است.
غرفه گروه فناوری اطلاعات هلو در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران، در سالن ۸ و ۹ غرفه ۴۳۴ (غرفه هلو) از تاریخ ۴ الی ۸ تیر دایر است.
گفتنی است گروه فناوری اطلاعات هلو از سال ۱۳۷۷ با هدف تولید نرمافزارهای مالی و حسابداری برای مدیریت کسبوکارها شکل گرفت و طی سالیان اخیر با تغییر رویکرد به عنوان گروه فناوری اطلاعات مشغول به فعالیت است. این گروه با محصولات جدید خود از جمله هلوآندرومدا و هلو پلاس در بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ) حاضر شده است.