×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
گرد و غبار دید افقی را در خراسان جنوبی کاهش داد

اقتصادتهران: سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: گرد و غبار منجر به کاهش دید افقی محدود در جاده های استان شده است اما هنوز گزارشی مبنی بر بسته شدن راه ها تا این لحظه نداشته ایم.

محمد حیدری شنبه شب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با وجود گرد و غبار و کاهش دید افقی اما ترافیک جاده های استان روان است.

وی افزود: نیروهای راهداری به صورت آماده باش کامل قرار گرفته اند تا در صورت مشکل انسداد به شهروندان خدمات رسانی کنند.

وی بیان کرد: شهروندان می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل در راه های استان با سامانه ۱۴۱ تماس برقرار کنند.

جانشین پلیس راه خراسان جنوبی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر مشکل ترافیکی ناشی از گرد و غبار در راه های استان نداشتیم.

سرهنگ حسین نیکمرد افزود: کاهش دید افقی نیز قابل توجه نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی عصر امروز در مصاحبه خبری گفت: دید افقی در برخی مناطق استان از جمله حاجی آباد زیرکوه و زهان براثر وزش باد شدید کاهش داشته است.

جواد نخعی از وزش باد شدید همراه با گرد و خاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا تا سه روز آینده در استان خبر داد و افزود: این شرایط از امشب تا روز دوشنبه سبب اختلال در ترددهای جاده ای به ویژه در شهرستان های نهبندان، سربیشه، خوسف، بیرجند، زیرکوه و طبس خواهد شد که در این مناطق بروز خسارت دور از انتظار نیست.

طول کل راه های خراسان جنوبی حدود ۱۷ هزار و ۳۲۶ کیلومتر است.

میزان فقر پوشش گیاهی و مرتعی در مناطق دشتی و کوهپایه ای خراسان جنوبی در چند سال اخیر بر اثر تداوم خشکسالی و تشدید بادهای ۱۲۰ روزه سیستان افزایش یافته که موجب شده است میزان گرد و خاک، توفان و ریزگردها بیشتر شود.

خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومتر مربع وسعت پس از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches