×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
گرجستان، محیط امنی برای ایجاد قطب اقتصادی بین کارآفرینان ایران است

اقتصادتهران: معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در امور بین الملل گفت: گرجستان محیط امنی برای ایجاد قطب اقتصادی بین کارآفرینان ایران و این کشور است و در این زمینه باید از موقعیت مناسب و استراتزیک ، رتبه دهم کسب و کار و عضویت آن در سازمان جهانی تجارت به نحو مناسب بهره برد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «سیدحسن هفده تن» عصر امروز (یکشنبه) در نشست اقتصادی ایران و گرجستان در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: گرجستان اقتصاد کوچکی دارد، اما پلی بزرگ و مستحکم به سوی تجارت جهانی بویژه با کشورهای اروپایی است.

به گفته این مقام مسئول، از گرجستان می توان به عنوان دروازه ای برای تسخیر بازارهای هدف اروپایی بهره جست؛ ایران به دنبال رشد صادرات خود است تا اقتصاد کشور را بزرگتر و مشکل اشتغال را حل کند و در این زمینه گرجستان فرصت مناسبی است.

وی تصریح کرد: سیاست اصلی جمهوری اسلامی ایران رشد صادرات از مسیر گرجستان است و هموارسازی راه برای بخش خصوصی بزرگترین هدف دولت است.

هفده تن با اشاره به در دست تهیه بودن سند جامع ششمین کمیسیون اقتصادی دو کشور، یادآوری کرد: امروز دیگر بحث تهیه و تنظیم تفاهم نامه ها مطرح نیست، به عنوان نمونه در موضوع کریدور شمال- جنوب تاکنون دو موافقتنامه در ۱۲ سال گذشته داشته ایم اما هنوز هیچ اقدام عملی انجام نشده است.

وی به برخی زیرساخت های مهم اشاره کرد که باید در سند ششمین کمیسیون اقتصادی دو کشور دیده شود که از جمله آنها حذف مالیات مضاعف، اصلاح و عادلانه سازی تعرفه های ترجیحی و رفع مشکلات بانکی است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches