×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
گاز فاز ٢١ پارس جنوبی زمستان امسال به شبکه سراسری ارسال می‌شود

اقتصادتهران: سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ با اشاره به اولویت این فازها برای وزارت نفت، از پیشرفت ٧٨ درصدی و بهره‌برداری از فاز ٢١ در زمستان امسال خبر داد.

علیرضا عبادی، با تشریح فعالیت‌های در حال انجام برای بخش‌های حفاری، سکوهای دریایی، لوله‌گذاری دریایی و پالایشگاه خشکی فازهای ٢٠ و ٢١، گفت: طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ تا آبان ماه سال ١٣٩۵ به بهره برداری کامل می‌رسد.

عبادی با اشاره به فعالیت‌های حفاری این فازها، افزود: حفاری در موقعیت فازهای ٢٠ و ٢١ در حال انجام است و با توجه به اولویت موقعیت فاز ٢١، عملیات تکمیلی برای٢ حلقه از ١١ چاه پیگیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در موقعیت فاز ٢٠ هم عملیات تکمیلی چاه اول از ١١ چاه درحال انجام است و مطابق برنامه مقرر است تا پایان مهرماه عملیات تکمیلی ٧ حلقه چاه در موقعیت فاز ٢١ و ۶ حلقه در موقعیت فاز ٢٠ به اتمام برسد.

سرپرست طرح توسعه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس، با اشاره به این‌که سکوهای دریایی در یارد خرمشهر توسط شرکت تاسیسات دریایی در حال ساخت هستند، گفت: در حال حاضر بخش فراساحل این طرح پیشرفت ٨١ درصدی داشته و مطابق برنامه قرار است سکوی فاز ٢١ با تکمیل عملیات ساخت در مهرماه به موقعیت خود در دریا حمل شود که پس از نصب در محل، عملیات پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی آن آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: برای آن‌که ساخت سکو طبق برنامه پیش رود، نظارت دقیقی از سوی مدیران در مراحل ساخت سکو انجام می‌شود و بر همین اساس فردا (دوشنبه ١٢ مرداد ماه) مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس به همراه سایر مدیران شرکت، بازدیدی از یارد خرمشهر دارند تا تجهیزات برای بهره‌برداری در زمستان تکمیل شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches