×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
گازرسانی به صنایع باقیمانده نیازمند ٢ میلیارد دلار اعتبار است

اقتصادتهران: صنایع فاقد گاز کشور با دو میلیارد دلار سرمایه گذاری به شبکه سراسری گاز متصل می شوند.

مشاور وزیر نفت در امور گازرسانی در جلسه با هیئت مدیره شرکت گاز استان آذربایجان شرقی گفت: هدف از برگزاری این جلسه ارائه راهکارهای جدید در اجرای بند ” ق ” تبصره دو قانون بودجه سال ٩٣ و دیگر منابع آن در سال ٩۴ و شتاب در روند گازرسانی به شهرها، روستاها و صنایعی که هم اکنون از سوخت مایع استفاده می کنند است.

محمود آستانه با بیان این که رویکرد وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در بهره‌گیری حداکثری صنایع از گاز طبیعی است، افزود: همه صنایع ملزم به استفاده از گاز طبیعی هستند و در این خصوص باید با همکاری اداره ها و سازمان‌های مسئول، فضایی فراهم شود تا صنایع فاقد گاز از این سوخت پاک برخوردار شوند.

وی با اعلام این که برای گازرسانی به صنایع کشور دو میلیارد دلار اعتبار نیاز است، یادآور شد: با برنامه ریزی انجام شده در سال ٩۴ بیش از سه هزار میلیارد تومان از منابع بند ” ق ” و منابع شرکت ملی گاز ایران تامین اعتبار شده و این شرکت در این زمینه فعالیت خوبی داشته است.

آستانه در ادامه به گازرسانی به روستاها اشاره کرد و گفت: با گازرسانی به روستاهای باقیمانده، شرکت ملی گاز ایران بالاترین سطح اشتغالزایی را به خود اختصاص داده و این روند با شتاب بیشتری از سوی وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: هم اکنون ١٠٠ درصد خانوار شهری و ٨۴ درصد خانوار روستایی استان در قالب ۵٩ شهر و یکهزار و ٣۶٠ روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

ولی ا… دینی با اشاره به این که گازرسانی به یکهزار و ۵١ روستای استان از منابع بند “ق” تبصره دو قانون بودجه سال ٩٣ و دیگر منابع آن در سال ٩۴ از جمله برنامه های شرکت گاز استان به‌شمار می‌آید، افزود: تا پایان امسال بیش از ٢۴٠ روستای استان به شبکه سراسری گاز متصل می شوند.

وی با اشاره به رویکرد شرکت گاز استان در زمینه گازرسانی به صنایع فاقد گاز استان اظهار کرد: هم اکنون از هفت هزار و ۵١١ واحد صنعتی عمده و جز شناسایی شده، شش هزار و ٨۶۶ واحد صنعتی به شبکه سراسری گاز پیوسته است.

دینی درباره مزایای استفاده واحدهای صنعتی از گاز طبیعی تاکید کرد: گاز طبیعی ضمن این که ارزش حرارتی برابری با سایر سوخت‌های مایع دارد، مقرون به صرفه بوده و در جهت کاهش آلودگی محیط زیست نقش بسزایی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی درباره نحوه گازرسانی به صنایع و تسهیلات برای صنایعی که دارای مشکلات مالی هستند و به خط اختصاصی نیاز دارند و تاکنون نتوانسته اند از نعمت گاز طبیعی بهره مند شوند، گفت: این شرکت آمادگی دارد با همکاری سازمان های مسئول و مساعدت وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران نسبت به قسط بندی هزینه اجرای خطوط اقدام کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches