×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
کیش برای جذب گردشگر بیش‌تر به زیرساخت‌های بهتری نیاز دارد

اقتصادتهران: مدیرعامل منطقه آزاد کیش گفت: برگزاری هفته کیش با ۳۰ رویداد شامل ۱۵ برنامه ورزشی، ۹ برنامه تفریحی و ۶ برنامه فرهنگی و هنری برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، مهندس مهدی کشاورز در نشست خبری که امروز شنبه ۱۴ آبان‌ماه در تهران در خصوص برگزاری هفته کیش برگزار شد، ضمن بیان این خبر اظهار داشت: مشکلات در کیش و یا هیچ جای دیگر یک شبه به جود نمی‌آیند که یک شبه بتوان آن‌ها را رفع کرد بلکه برای آن باید زیر ساخت‌های مورد نیاز فراهم کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد مهم ترین اقدامات انجام گرفته طی تصدی ۷ ماهه وی در این جزیره اظهار داشت: نگاه به مقوله سرمایه گذاری و نیز جذب گردشگر در جزیره‌ای مانند کیش باید بلندمدت و حداقل ۱۰ ساله باشد کما اینکه مشکلات به وجود آمده و انباشته شده نیز باید به مرور زمان رفع و رجوع شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان آن که ایران قوی، کیش زیبا شعاری است که به مناسبت این رویداد انتخاب شده است، زیرا اگر کشور قوی نداشته باشیم، بسیاری از گروه‌ها خواسته خود را به ما تحمیل می‌کردند و بنابراین حوزه کیش برای ایران قوی نیازمند عملیاتی کردن چند کلیدواژه است از جمله آنها می‌توان به نگاه امیدآفرین برای پیشرفت و رشد، نگاه علمی به مسائل و ریل‌گذاری در اجرای برنامه‌ها بر مبنای علمی اشاره کرد.

کشاورز با بیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری برای اجرای برنامه‌ها داریم، تصریح کرد: با عملیاتی کردن این ظرفیت‌ها به پیشرفت برای آینده دست می‌یابیم که هفته کیش یکی از راهکارهای معرفی و شناساندن ظرفیت‌ها به شهروندان داخل و گردشگران خارجی است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های مغفول مانده با برنامه‌ریزی عملیاتی خواهد شد، اظهار داشت: دورنمای خواهر خواندگی با مناطقی که چشم‌انداز و اهداف یکسان دارند باید به ثمر برسد که در دو چشم‌انداز تجاری-مالی و گردشگری مورد توجه قرار گرفته است.

کشاورز با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید به دنبال برنامه‌هایی برای ایجاد نشاط در جامعه باشیم، گفت: در وقایع اخیر جزیره کیش به شدت از عدم حضور گردشگر در بازار، هتل، مجموعه‌های تفریحی آسیب‌دیده است؛ راه اعتراض در کشور باز است اما وقتی تبدیل به اغتشاش شود موجب خسارت به افراد خارج از دایره موضوع می‌شود.

وی افزود: می‌توان در هر سال با ایجاد مزیت در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی و گردشگری و حتی در بازار با مشارکت اصناف بسته‌هایی برای اقشار مختلف تعریف کرد به همین دلیل روز کیش کافی نبود که آن را به هفته این جزیره تبدیل کردیم.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در کنار ۳۰ رویداد مختلف در هفته کیش، سه رونمایی از سامانه رویدادهای کیش برای رصد برنامه‌ها یک سال آینده، سامانه فروش خدمات گردشگری برای ارائه نرخ واقعی بلیت، تور و هتل و سامانه نقشه جامع گردشگری کیش برای انواع گردشگری‌ها شامل دانش بنیان، صنعت غذا، تندرستی، تولیدات صنعتی، فرهنگی، مذهبی و ورزشی در دستور کار قرار دارد.

به گفته کشاورز، سه جشن در سه منطقه برای سه روز، اجرای گروه‌های موسیقی، گرامیداشت روز کیش همراه با رونمایی‌ها، کارناوال خودروها و موتورها، نمایش عروسکی در اسکله تفریحی، رویدادهای فرهنگی و ۱۳ رویداد ورزشی شامل مسابقات کشور قهرمانی کشوری دوچرخه‌سواری و یخ نوردی از دیگر برنامه‌های این هفته است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر آن که فضای شاد نیاز امروز جامعه است به برگزاری جام جهانی فوتبال قطر ۲۰۲۲ اشاره کرد و گفت: از هشت سال پیش که قطر میزبان قطعی جام جهانی شد، باید اقدامات لازم برای پشتیبانی از این کشور انجام می‌گرفت، اما در هفت سال گذشته هیچ زیرساختی فراهم نشد، اما در یک سال اخیر تلاش‌های لازم انجام شد و ایران آمادگی برای تامین برخی نیازهای این کشور را دارد.

لازم به ذکر است هفته کیش از ۱۸ لغایت ۲۴ آبان‌ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود و در روز ۲۰ آبان که روز ملی کیش نامگذاری شده است، برنامه‌های مختلفی برای گردشگران و بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches