×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کیش، برای معلولان به سفری دسترس‌پذیر تبدیل شد

هفته گذشته گروهی از افراد دارای معلولیت به دعوت سازمان منطقه آزاد کیش و به سرپرستی دبیر میز گردشگری دسترس پذیر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، طی ۲ روز به جزیره زیبای کیش سفر و از نزدیک در جریان اقدامات این منطقه برای سفر هرچه سهل تر معلولان قرار گرفتند.

به گزارش خبرنگار اعزامی اقتصادتهران به کیش، در این سفر که مناسب سازی و آشنایی و شرکت در کارگاه آمورش پاراتور از اهداف آن محسوب می‌شد موجب گردید که توجهات به سفر عزیزانی جلب شود که دارای معلولیت هستند اما می‌توانند پا به پای مردم عادی از زیبایی‌های خدادادی بهره ببرند.

آشنایی با پاراتور یکی از اهداف اصلی در نظر گرفته شده در این سفر به معنای قابل دسترس بودن سفر برای افراد دارای معلولیت مهم ترین بخش این سفر بود که همراه با کارگاه آموزشی و نیز حضور معلولان در سطح شهر و بازدید از جزیره مورد توجه قرار گرفت.

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی نیز که از امکانات و زیر ساخت‌های گردشگری بازدید کرد، همواره بر توسعه جاذبه‌های گردشگری به عنوان مهم‌ترین مساله توریسم تاکید کرد..

در همین رابطه محمد اسماعیل شیخ قرایی، دبیر میز گردشگری دسترس پذیر وزارت میراث فرهنگی و مدیرعامل انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس، به خبرنگار ما گفت: با توجه به ضرورت انجام سفر برای افراد دارای معلولیت، این سفر با هماهنگی معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در دستور کار قرار گرفت به طوری که طی آن یک گروه ۷۰ نفره از افراد دارای معلول با سفر به جزیره کیش در کارگاه آموزشی پاراتور شرکت قرار گرفتند.

وی با بیان آن که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دغدغه گردشگری دسترس پذیر را دارد، تصریح کرد: مسیر گردشگری باید برای تمام افراد، دسترس پذیر باشد بدین معنا که تمامی امکانات و شرایط هر منطقه در هر استان باید به گونه‌ای در دسترس باشد که افراد دارای معلولیت نیز همانند مردم عادی از تمام امکانات سفر و گردش برخوردار شوند.

دبیر میز گردشگری دسترس پذیر وزارت میراث فرهنگی با اشاره به آن که جزیره کیش در گذشته نیز زمینه لازم را برای در دسترس بودن سفر افراد معلول فراهم کرده بود افزوا: اما باز هم جای کار وجود دارد و با تمام تلاش‌های صورت گرفته، می‌توان شرایط طوری شود که افراد معلول بیش‌تری از سفر به این منطقه بهره مند شوند.

قرایی بر آموزش تمام مردم و مسئولان در برخورد با افراد دارای معلول تاکید کرد و اظهار داشت: جزیره کیش قابلیت این را دارد که تا بیش از ۷۰ درصد برای افراد معلول مناسب سازی شود و هم اکنون نیز موارد بسیار خوبی از مناسب سازی در تمام جزیره اعم از هتل‌ها، مراکز خرید و نیز سطح شهر به خوبی رعایت شده است.

وی در پاسخ به این که انتظارات افراد دارای معلولیت از مسئولان چیست، یادآور شد: انتظار بر این است که در ساخت و ساز هتل‌ها و نیز مراکز تفریحی، اولویت اصلی مسئولان دست اندرکار، توجه به شاخص‌های مورد نیاز معلولان باشد.

مدیرعامل انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس، با تاکید بر آن که مطالبات معلولان به حق و اصولی است، افزود: شرایط باید به گونه‌ای فراهم شود که سطح آگاهی افراد افزایش یابد و در صورت تغییر نگاه‌ها، وضعیت بسیار خوبی بیش از پیش در انتظار معلولان خواهد بود چرا که ایجاد نشاط در امید به آینده موجب بالندگی خواهد شد.

وی همچنین یادآور شد: اعتماد به تشکل‌های مردم نهاد موجب رونق خواهد شد که در صورت تحقق این امر سرعت کارها افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، قرایی در ضیافت شامی که به مناسبت تور دوره جزیره توسط کشتی کارینا ترتیب یافته بود، ضمن تشکر از مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و به ویژه معاونت گردشگری سازمان، این اتفاق را نطقه عطفی در سفر معلولان به جزیره زیبای کیش عنوان کرد.

در همین رابطه، احمدرضا زارع، مدیر داخلی هتل پانورامای کیش که پذیرای معلولان در این هتل بود، در گفت‌وگو با “خبرنگار اقتصاد تهران” با بیان آن که در ساخت این هتل تمام مواردی که مناسب با استفاده معلولان باشد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: درصدی از اتاق‌های هتل طوری طراحی شده است که برای افراد معلول کاملاً از هر نظر قابل استفاده باشد.

وی افزود: افراد معلول زیادی هنگام اقامت خود در کیش از اتاق‌های این هتل استفاده می‌کنند یادآور شد: اگر بدانیم که مهمانان هتل پانوراما چه درخواست‌هایی برای استفاده بهینه تر از امکانات هتل دارند، پیشنهادات آن‌ها بررسی و مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

به گفته زارع، در صورتی که مسئولان و جامعه گردشگری علاوه بر مواردی که به اقامت همراه با آسایش مهمانان معولان توجه می‌کنند، نحوه استفاده از امکانات تفریحی و سرگرمی‌های قابل استفاده از معلولان را نیز مدنظر قرار دهند، بدون شک این تلاش‌ها مورد استقبال بیش‌تری از سوی جامعه معلولان قرار گرفته و آن‌ها را به انجام سفر بیش‌تر ترغیب خواهد کرد.

کارینا

لازم به ذکر است، در مراسم آغاز به کار رسمی کشتی تفریحی- مسافری کارینا که با حضور علی اصغر شالبافیان، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، علاوه بر مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش، تمامی معلولان حاضر در این تور به همراه اصحاب رسانه و نیز جمعی از دست اندرکاران بخش خصوصی حضور داشتند که این مراسم با استقبال با شکوهی همراه و همچنین در ابتدای مراسم از زحمات و تلاش‌های دکتر رمضانی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در برپایی این مراسم و نیز اقدامات این معاونت برای توسعه گردشگری در کیش تقدیر به عمل آمد.

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches