×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کود مورد نیاز کشاورزان تامین نمی‌شود

اقتصادتهران: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو گفت: متاسفانه مشکل حمل‌ و نقل یک عامل مهم در تامین نشدن نیاز کود کشاورزان است.

قاسم تاروردی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، ۳۵۰ تن کود را نیاز مبرم کشاورزان شهرستان عنوان و تاکید کرد: متاسفانه مشکل حمل‌ و نقل و کمبود ماشین الات حمل یک عامل مهم در تامین نشدن نیاز کود کشاورزان است؛ کود از بنادر به شهرستان حمل می‌شود و امیدواریم مسئولین رده بالا هر چه زودتر این مشکل را به نفع کشاورزان خاتمه دهند.

وی، بخش کشاورزی را یک حوزه ریسک‌ پذیر عنوان کرد و گفت: هر عاملی می‌تواند در وارد کردن خسارت به این حوزه حیاتی در زندگی بشریت نقش ایفا کند که لازمه جلوگیری از آن آمادگی و تجهیز تمامی امکانات است.

وی از تحقق ۷۰ درصدی کشت ۶۵ هکتار گندم آبی در شهرستان ماکو خبر داد و تصریح کرد: از ۵۴ هکتار گندم دیم ۲۵ تا ۳۰ درصد تحقق یافته است که بلافاصله با افزایش بارش ها این آمار به رقم ۱۰۰ درصدی نزدیک خواهد شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان ماکو از خسارت ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی حوادث طبیعی در حوزه کشاورزی شهرستان ماکو در سال گذشته خبر داد و گفت: بنا به آمار جمع آوری شده از سوی کمیته خسارت، ۳۰۰ نفر در این منطقه دچار خسارت شده‌اند.

تاروردی زاده همچنین خسارات اراضی شهرستان ماکو که از سوی عوامل طبیعی به وجود آمده بود یادآور شد و گفت: ۹۵۰ هکتار از مساحت اراضی متشکله از ۳۰ درصد تا ۸۰ درصدی خسارت دیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد بارش‌هایی به میزان ۴۲۰ میلیمتر در بلندمدت بودیم که نسبت به سال مشابه شهرستان ماکو بی‌سابقه بود، افزود: از عواملی که باعث بروز خسارت در حوزه کشاورزی شده است می‌توان به سیل، تگرگ و طوفان اشاره کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches