×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
کنترل و نظارت باید همراه با برنامه باشد

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی گفت: کنترل و نظارت بدون وجود برنامه مدون نتیجه مناسبی نخواهد داشت و نظارت و کنترل باید همراه با برنامه باشد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر رضا راعی در دومین همایش سراسری بازرسی مدیرعامل و رؤسا و کارشناسان ارشد بازرسی تأمین‌اجتماعی سراسر کشور با بیان این مطلب، اظهار داشت: در کنار برنامه‌های عملیاتی هر سازمانی، باید شاخص‌های کنترلی وجود داشته باشد و با وجود برنامه و شاخص‌های کنترلی، امکان نظارت و بازرسی فراهم می‌شود.

وی گفت: بازرسی یکی از مکانیزم‌های کنترل و نظارت است. هدف و انگیزه اصلی نظارت و بازرسی این است که سازمان در مسیر اصلی خود فعالیت کند.

وی ادامه داد: نظارت و بازرسی در ۳ حوزه قبل از فعالیت ، حین فعالیت و بعد از فعالیت باید وجود داشته باشد این تصور در مواقعی وجود دارد که نظارت و بازرسی تنها مختص بعد از فعالیت است در حالی که بازرسان سازمان تأمین‌اجتماعی قبل از فعالیت و حین فعالیت می‌توانند کنترل دقیق‌تری داشته باشند.

معاون اداری و مالی سازمان تأمین اجتماعی افزود: عدم شفافیت و ابهام مهمترین نقطه ضعف سازمان‌ها است و باعث بروز مشکل برای سازمان و پرسنل آن می‌شود.

وی اظهار داشت: منابع انسانی مهمترین دارایی سازمان تأمین‌اجتماعی است و با بازرسی حین فعالیت، ضمن حفظ منابع انسانی کارایی بهتری نیز خواهیم داشت و هدف نهایی که ارائه خدمات به ذینفعان است به نحو صحیح محقق می‌شود.

دکتر راعی تصریح کرد: نظارت و بازرسی در سازمان تأمین‌اجتماعی ویژگی‌های خاصی دارد و هدف بازرسی در تأمین‌اجتماعی بهبود عملکرد سازمانی است.

وی گفت: تأمین‌اجتماعی پیچیده‌ترین، بزرگترین و متنوع‌ترین سازمان اجتماعی و اقتصادی کشور است و نظارت بر چنین سازمانی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد.

معاون اداری و مالی سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: برای کنترل و نظارت مجموعه‌های سازمانی در مواردی ساختارهای نظارتی و در مواردی قانون وجود دارد و در مواقعی نیز بازرسی‌های دوره‌ای انجام می‌شود که همه اینها در راستای تحقق اهداف سازمان صورت می‌گیرد.

دکتر راعی اظهار داشت: طی چند ماه گذشته ارکان جهت‌ساز و برنامه استراتژیک سازمان تأمین‌اجتماعی به تصویب مراجع قانونی رسیده و کنترل و بازرسی نیز در راستای نظارت بر اجرای این برنامه‌ها اجرا می‌شود.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches