×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کنترل افت سطح آب‌های زیرزمینی در دولت تدبیر و امید

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: افت سطح آب‌های زیر زمینی در این استان با اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی در دولت تدبیر و امید کاهش یافته است.

حمید پویا روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اجرای این طرح در استان موجب بهبود کیفیت آب چاهها و کاهش افت سطح آب زیرزمینی از ۱۶۸سانتی متر به ۹۰ سانتی متر شده است.

وی اظهار کرد: مهر وموم، پر کردن و مسلوب المنفعه شدن چاه‌های غیر مجاز، نصب کنتورهای هوشمند، تعیین تکلیف چاه‌های غیر مجاز و تقلیل مصرف چاه‌های مجاز از جمله اقدامات مهم اجرای این طرح بوده است.

پویا خاطر نشان کرد: شرایط بحران آبی استان به نحوی است که در کنار مدیریت یکپارچه منابع آب، نیاز به بسیج همگانی و مشارکت عمومی برای برون رفت از این بحران است.

وی فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرمینی در دولت تدبیر وامید را یادآور شد و گفت: از سال ۹۳ تا کنون یکهزارو ۷۲۰حلقه چاه غیر مجاز مهرو موم، پر و مسلوب المنفعه شده و در ۲۴۲ حلقه چاه مجاز نیز تقلیل منصوبات صورت گرفته که ۳۱۹میلیون متر مکعب آب از این محل صرفه جویی شده است.

وی اضافه کرد: توقیف ۱۸۵دستگاه ادوات حفاری غیر مجاز، نصب و راه اندازی یک هزارو ۵۶۵دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌ها، تشکیل و تجهیز ۲۷ گروه گشت و بازرسی جهت بازدید و کنترل مستمر بر برداشت آب از آبخوان زیر زمینی و سطحی از دیگر اقدامات انجام شده در راستای اجرای طرح تعادل بخشی منابع آب زیر زمینی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین انجام پوشش بتنی به طول ۱۰کیلومتر از یکهزار و ۸۰۵ کیلومتر کانال خاکی شهرستان تاکستان جهت افرایش راندمان انتقال آب، ساماندهی دستگاه‌های حفاری و نظارت بر عملکرد این دستگاه‌ها از طریق GPS، راه‌اندازی نرم افزار آب و تهیه فیلم های مستند با موضوع بحران آب را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches