×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کنترل آفت سفیدبالک در فضای سبز منطقه ۲٠

اقتصادتهران: معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲٠ از جمعیت بالای دشمنان طبیعی آفت سفیدبالک توت در منطقه خبر داد.

به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲٠؛ سعید منوری گفت: با عنایت به اینکه در سنوات گذشته آفت سفید بالک موجب خسارت جدی در فضای سبز شهری منطقه شده است و یکی از دلایل مهم طغیان سفیدبالک توت فعال نبودن و یا عدم استقرار دشمنان طبیعی و کارآمد در فضای سبز شهر تهران است.

همچنین وی با اشاره به اینکه دشمنان طبیعی از قدرت بسیار بالایی در کنترل جمعیت سفید بالک توت برخوردار هستند و اهمیت دشمنان طبیعی در مدیریت جمعیت این آفت بر همگان آشکار است. در همین راستا طی سه ماهه گذشته، کارشناسان پژوهشی و تحقیقاتی مرکز تام مطالعه تحقیقاتی وسیعی در این خصوص انجام دادند.

در طرح تحقیقاتی که انجام گرفت دلایل افزایش جمعیت دشمنان طبیعی حمایت از دشمنان طبیعی، عدم استفاده از آفت کش‌های شیمیایی پرخطر، استفاده از آفت کش‌های زیست سازگار و گیاهی، روغن پاشی و اقدامات زمستانه که منجر به عدم استفاده از حشره کش‌های شیمیایی پرخطر می شود.

وی ادامه داد : سفید بالک توت یک آفت جدی برای گیاهان فضای سبز شهر تهران می باشد که با تغذیه از شیره گیاهی باعث ضعف گیاه میزبان می‌شود. همچنین این آفت با ترشح عسلک محیط مناسبی را برای رشد قارچ‌های دوده یا فوماژین ایجاد می‌کند که در نهایت موجب اختلال در فتوسنتز گیاه میزبان می‌شود.

او در آخر افزود: در پایش‌ها و نمونه‌های جمع آوری شده جمعیت بالایی از دشمنان طبیعی گوناگون شامل پارازیتوئیدها و شکارگرها مشاهده می شوند. این دشمنان طبیعی با تغذیه از آفت سفیدبالک در مراحل مختلف زیستی به ویژه در مراحل زیستی نابالغ، به صورت طبیعی جمعیت آفت سفیدبالک توت را مهار می‌کنند. و لازم به ذکر اینکه از مهم ترین دشمنان طبیعی سفیدبالک توت که در سطح منطقه مشاهده شده است زنبورهای پارازیتوئید، بالتوری سبز، کفشدوزک شکارگرکروی، کفشدوزک لکه هلالی و عنکبوت‌های شکارگر است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches