×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
کمیته‌های مشترک آبی ایران و عراق برگزار می‌شود

اقتصادتهران: معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: امسال کمیته‌های مشترک آبی با عراق برگزار خواهیم کرد و مشکلی با این کشور در بخش آب نداریم.

به گزارش اقتصادتهران، محمد جوانبخت، در حاشیه دومین روز کارگاه بین المللی آموزش سواد رسانه ای ویژه خبرنگاران و در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگار ایرنا افزود: مذاکره های آبی خوبی به خصوص امسال با طرف عراقی داشته ایم و رایزنی خوبی صورت گرفته است.

وی به سفر اخیر وزیر نیرو به عراق و سخنرانی وی در کنفرانس آب بغداد اشاره و خاطرنشان کرد: سخنرانی وزیر نیرو در این کنفرانس با توجه به جایگاه ایران شرایط خوبی را ایجاد کرد.

معاون وزیر نیرو افزود: مشکلی با عراق در بخش آب نداریم و سوءتفاهمی وجود ندارد، نشست های مشترک برگزار خواهیم کرد.

وی درباره مذاکر با افغانستان در خصوص حقابه هیرمند گفت: وزارت نیرو بر اساس معاهده بین دو کشور مسئول اقدام های فنی و حقوقی است که همه را با برگزاری جلسه کمیساران و سایر جلسه ها با حضور وزیر نیروی پیگیری کرده و ادامه خواهیم داد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: وقتی منابع آبی هر منطقه ای با مشکل مواجه شود وزارت نیرو کوتاهی نمی کند، یقینا طرح های جایگزین داریم و اجازه نمی دهیم در منطقه ای که بر اساس معاهده هیرمند وابسته به آب است در حوزه آب شرب مشکل داشته باشد.

جوانبخ گفت: به عنوان مثال آبهای زیرزمینی و انتقال آب از حوضه های نزدیک روش‌های مرسومی است که بکار گرفته خواهد شد.

وی درباره نصب دستگاه سنجش آب ورودی به ایران افزود: این موضوع با جدیت از طرف ایران پیگیری می شود و کمیته فنی تشکیل شده اما در فرهنگ آبهای مرزی ترمی به نام بالادست و پایین دست داریم که رفتار این دو با هم متفاوت است.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: طبیعتا دستگاه اندازه گیری، دریافت آب کشور را شفاف می کند ولی به نظر می رسد طرف مقابل در نظر دارد به سختی همراهی کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches