×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true

اقتصادتهران: معاون بازسازی و امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به برنامه های دولت برای ساخت مسکن روستاییان گفت: این گروه اجتماعی اکنون با کمبود ۵۰۰ هزار مسکن مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، عزیزالله مهدیان روز سه شنبه در حاشیه بازدید مناطق آسیب دیده از زلزله ۲۳ اردیبهشت سال گذشته در خراسان شمالی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون در روستاها پنج میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار در پنج میلیون و ۳۰۰ هزار خانه سکونت دارند که بر این اساس برخی از واحدهای مسکونی، محل سکونت بیش از یک خانوار است.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی های بنیاد مسکن، سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستاییان ساخته می شود و این تسهیلات با نرخ ۵ درصد به روستاییان پرداخت می شود.

مهدیان بیان کرد: در برنامه دوم و سوم توسعه سالانه ۲۰ هزار واحد مسکونی در روستاها نوسازی شد که در مجموع در آن سال ها بیش از ۱۹۰ هزار واحد مسکونی ساخته شده است.

معاون بازسازی و امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به آغاز اجرای طرح بهسازی مسکن روستایی از سال ۸۴ بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور با استفاده از این تسهیلات مقاوم سازی و در قالب بازسازی مناطق آسیب دیده از سوانح نیز ۳۵۰ هزار واحد مسکونی نوسازی شده است.

معاون بازسازی و امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: در مجموع در این مدت ۲ میلیون واحد مسکونی در روستاهای کشور ساخته و مقاوم سازی شده است.

وی با بیان اینکه پیش از سال ۸۴ تنها ۷ درصد از منازل روستاییان کشور مقاوم بود اما این رقم اکنون به ۴۰ درصد رسیده است گفت: امسال قرار است ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی ساخته شود.

مهدیان اظهار داشت: این تسهیلات از برنامه های سال ۹۶ است که با نرخ ۵درصد به متقاضیان پرداخت می شود و سقف آن ۲۵۰ میلیون ریال است.

معاون بازسازی و امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: بانک ها در پرداخت تسهیلات اندکی سخت گیری می کنند و یکی از علت های این امر، نامناسب بودن وضعیت منابع بانک ها است البته روستاییان نیز در بازپرداخت تسهیلات دریافت شده کوتاهی می کنند و به موقع اقساط را پرداخت نمی کنند.

مهدیان با بیان اینکه در مجموع همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات خوب بوده است گفت: بانک ها برای پرداخت وام نیاز به منابع دارند از این رو از روستاییان درخواست می شود نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات اهتمام داشته باشند.

معاون بازسازی و امور مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: از سال ۸۴ تا ۹۵ در کشور ۶۰ هزار واحد مسکونی روستایی ناتمام شناسایی شده بود که علت ناتمام ماندن این بناها، مشکل مالی مالکان بوده است.

وی افزود: در این مدت حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی با کمک های منابع حساب ۱۰۰ امام (ره) تکمیل و مابقی هنوز به صورت ناتمام مانده است که تلاش داریم تا پایان امسال تمام این واحدهای ناتمام تکمیل شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches