×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
کمبود ۳۰۰هزار معلم در سیستم آموزشی کشور

اقتصادتهران: رییس مرکز منابع انسانی گفت: در مهر ۹۷ تعداد ۳۰۰ هزار نیرو کم خواهیم داشت که تنها بخشی از آن را اگر بتوانیم جبران کنیم. برخی می گویند آمارها را نگویید.

به گزارش مهر، اسفندیار چهاربند، رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری دیروز صبح خود نامگذاری روزهای هفته معلم را به شرح زیر اعلام کرد:

روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با عنوان روز معلم، ولایت مداری و سلوک معلمی، روز ۱۳ اردیبهشت با نام معلم و تکریم اجتماعی، روز ۱۴ اردیبهشت با عنوان معلم توسعه اجتماعی و انسجام ملی، روز ۱۵ اردیبهشت معلم و پیشکسوتان آموزش و پرورش روز ۱۶ با عنوان معلم مسئولیت پذیری و هدایت انقلابی روز ۱۷ اردیبهشت ما با نام معلم مرجعیت تربیتی و مولد سرمایه های اجتماعی و روز ۱۸ اردیبهشت ماه با عنوان معلم و تکریم سازمانی .

رییس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات گفت: سال ۱۳۹۸ تعداد شاغلین و بازنشسته ها به اندازه هم خواهند شد و در سال۱۴۰۱ تعداد ۱میلیون و ۱۵۰ نفر بازنشسته خواهیم داشت و ۸۳۰ هزار نفر نیروی انسانی خواهیم داشت که تعداد بازنشسته ها بیشتر خواهد شد.

چهاربند اضافه کرد: تا زمانی که سرنوشت استخدامی فرهنگیان به قانون خدمات کشور گره خورده باشد، تحولی در نظام تعلیم و تربیت رخ نمی دهد. این قانون  آموزش و پرورش را کارمند محور می خواهد نه معلم محور و تبعیض را در این نهاد، نهادینه می کند.

وی بیان کرد: نماینده های مجلس لایحه دائمی شدن خدمات کشور را در دستور کار دارند و ما پیگیری می کنیم تا وزارت آموزش و پرورش از این قانون مستثنی شود و قانون اداری و استخدامی خودمان را ارایه می دهیم.

وی گفت: مهر۱۳۹۷ تعداد ۳۰۰ هزار نفر کمبود نیروی انسانی خواهیم داشت. این عدد بر اساس شاخص ها حساب شده است، معیار هایی که مصوب نهاد ها و دستگاه‌های مختلف بوده است. باید ۱۹۴ هزار کمبود را با ندادن نیرو به مدارس پشت سر بگذاریم.

وی اظهار کرد: اگر شدت کمبود ها در بخش تامین نیروی پرورشی داشته باشیم تا دو سال آینده باید یک بنای یادبود به خصوص در فعالیت پرورشی و فرهنگی و آموزش ابتدایی باید بسازیم. در فعالیت های پرورشی و فرهنگی مربی نداریم و در دوره ابتدایی نیز تراکم بالای دانش آموزان و تامین نیرو را داریم.

رئیس مرکز برنامه ریزی، منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید مجلس که قانون برنامه بودجه و برنامه ششم توسعه را تصویب کرده است، تحلیل کند معلم در این دو قانون چگونه دیده شده است. معلمان زیاده خواه نیستند و این از مظلومیت های معلمان است که یک تشکل صنفی فراگیر ندارند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches