×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
کمبود تخت بیمارستانی در تهران جدی است

اقتصادتهران: رییس اداره اورژانس بیمارستان‌های وزارت بهداشت از افزایش مراجعات مردم به اورژانس‌های پایتخت در پی تشدید آلودگی هوا طی چند روز گذشته خبر داد و در عین حال به موضوع ایمنی بیمارستان‌های کشور در برابر بحران پرداخت.

دکتر حسن واعظی  در گفت‌وگو با ایسنا، درباره افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها با توجه به شدت یافتن آلودگی هوای پایتخت در چند روز گذشته، گفت: در طی این روزها شاهد افزایش مراجعه به بیمارستان‌های دولتی و خصوصی جنرال پایتخت دارای بخش ریه و قلب بوده‌ایم.  البته این افزایش مراجعه بیشتر به دو سر طیف سنی؛ یعنی افراد مسن مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای قلبی و ریوی و کودکان مربوط بوده است.

وی با بیان اینکه البته این موضوع کاملا قابل انتظار است و ما در هر زمستان غالبا به دلیل وارانگی دما با این مشکلات مواجهیم، افزود: طی این روزها در بیماران مبتلا به بیماری‌های ریوی و قلبی با افزایش بین ۱۵ تا ۵۰ درصدی ورودی به بخش‌های اورژانس مواجه بودیم. به عنوان مثال در بیمارستانی چون مسیح دانشوری که در حوزه بیماران ریوی و پیوند خدمات ویژه و فوق تخصصی ارایه می‌دهد، این ورودی حتی به بالای ۶۰ درصد هم رسیده است، اما در بیمارستان‌های جنرال و کوچک‌تر این افزایش بین ۱۵ تا ۲۵ درصد بوده است. در عین حال بطور میانگین بیمارستان‌ها با  افزایش حدود ۲۵ درصدی  مراجعه کنندگان با تفاوت معنی‌دار در گروه  بیماران حساس و ریوی، قلبی و افراد مسن روبرو شده‌اند.

وی به مردم توصیه کرد که در روزهای آلوده مصرف مایعات را بیشتر کنند و افزود: بیماران و بخصوص آن دسته که وابسته به اکسیژن هستند، ‌ از تردد غیرضروری در شهر خودداری کنند. همچنین مردم از  سبزیجات، مایعات و میوه‌های تازه و شیر ولبنیات در سبد غذایی خود استفاده بیشتری داشته باشند. طبیعتا بیماران قلبی و ریوی که امکان مسافرت‌های بین شهری و خروج موقت از آلودگی هوا به شهرهای غیرصنعتی و  بدون آلودگی را  دارند از این امکان بهره ویژه خواهند برد. در مورد اصول تغذیه و نکات تکمیلی از رسانه عمومی از توصیه‌های بهداشتی و تغذیه‌ای متخصصین این حوزه‌ها بهره‌مند گردند. ویزیت دوره‌ای پزشکان معالج مربوطه و رعایت هشدارهای بهداشتی و درمانی  در این شرایط از اهمیت بیشتری برخوردار است.

واعظی با بیان اینکه بحث کمبود تخت در استان تهران به طور کلی جدی است و این موضوع باید مورد تاکید دولت محترم باشد، گفت: خوشبختانه در بحث آمادگی در برابر بلایا مانورهای متعددی برگزار شده است. از طرفی سازمان‌های امدادگر تلاش می‌کنند تا میزان آمادگی خود و نیروهای عملیاتی درمانی  را افزایش دهند. همچنین بحث آمادگی برای افزایش ظرفیت پذیرش اورژانس‌ها نیز در گذشته مطرح شد و در چند سال اخیر هم مورد تاکید وزارت بهداشت بوده و تیم‌های اجرایی ما نیز در وزارت بهداشت به آن می‌پردازند. تدوین استانداردهای بومی با بهره‌گیری از متدهای موفق  جهانی در زمینه آمادگی همه جانبه وزارت بهداشت برای پاسخگویی در بحران‌ها بسیار کمک کننده و بنیادی بوده که در جریان زلزله اخیر غرب کشور نیز شاهد برنامه عملیاتی آن بوده‌ایم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches