اقتصادتهران: طبق جدیدترین ردهبندی شرکتهای کشتیرانی گروه کشتیرانی ام اس سی به عنوان بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان شناخته شد و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۱۴ جدول قرار گرفت.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، طبق تازهترین رتبهبندی منتشر شده، گروه کشتیرانی «ام اس سی» از «مرسک» پیشی گرفت و به عنوان بزرگترین خط کشتیرانی کانتینری جهان شناخته شد.
همچنین طبق این رده بندی جدید، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با شش دهم درصد از ظرفیت حمل کانتینری در جهان و ظرفیت حمل فعلی ۱۵۰۰۴۰ تیای یو در بین ۱۰۰ شرکت دیگر در رتبه چهاردهم قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، شرکت کشتیرانی سوئیسی-ایتالیایی مدیترانه (MSC) سال جدید را با عنوان بزرگترین خط کشتیرانی جهان از نظر ظرفیت حمل کانتینر آغاز کرد.
آلفالاینر در رتبهبندی جدیدی که منتشر کرده برای اولین بار ام اس سی را با تنها ۱۸۸۸ تیای یو ظرفیت بیشتر، بالاتر از مرسک در جایگاه اول قرار داده که بخش کوچکی از ظرفیت کل تقریباً ۴.۳ میلیون تیای یو آن است.
ام اس سی به صورت خصوصی اداره میشود و افزایش ظرفیت خود را از طریق خرید کشتیهای دست دوم، اجاره کشتی و ساخت کشتیهای جدید به دست آورده است.
«آلفالاینر» پیش بینی میکند که MSC ظرفیت فعلی خود را نزدیک به ۲۵ درصد دیگر نیز افزایش میدهد و تقریباً یک میلیون تیای یو به ظرفیت خود اضافه میکند.
ام اس سی که در سال ۱۹۷۰ تأسیس شده و برای بیش از چهل سال است که توسط خانواده آپونته اداره میشود، از یک کشتی به ناوگان فعلی با ۶۴۵ کشتی و با ظرفیت ۴۲۸۴۷۲۸ تیای یو تبدیل شد.
ام اس سی امروزه به ۵۰۰ بندر در بیش از ۲۳۰ مسیر تجاری تردد دارد و سالانه بیش از ۲۳ میلیون تیای یو کالا جابه جا میکند. مرسک نیز در سال ۱۹۷۵ حمل و نقل کانتینری را با اولین کشتی از ۹ کشتی تازه ساخته شده خود آغاز کرد.
دیدگاه ها بسته هستند.